וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימי מממשת החזקות בקבוצת שניידר: רושמת רווח של 100% ב-3 שנים

מיכאל רוכוורגר

19.12.2010 / 21:17

קרן פימי השקיעה בקבוצה כ-65 מיליון שקל ומממשת ברווח של 33 מיליון שקל



קרן פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי, ממשיכה ברצף העסקות של סוף שנה. התזמון של המימושים, רגע לפני חתימת שנת 2010, רומז שסביר להניח כי שרשרת המכירות נועדה לשפר את התשואות על ההשקעות השונות שבוצעו בשנים האחרונות. העסקה הנוכחית, שעליה דיווחה פימי אתמול היא מימוש נוסף, שבמסגרתו היא מכרה את החזקתה (40%) בקבוצת התעשייה שניידר הפרטית, לידי משפחת שניידר, תמורת כ-65 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-160 מיליון שקל.



בנובמבר 2007 פימי השקיעה 32 מיליון שקל, כך שמדובר ברווח של כ-33 מיליון שקל, המשקף תשואה של כ-100% על ההשקעה בתוך פרק זמן של 3 שנים. היקף ההכנסות השנתי של קבוצת שניידר, שבבעלות משפחת שניידר, נאמד ביותר מ-40 מיליון דולר, והיא עוסקת בעיקר בשלושה תחומים: ביצוע עבודות חשמל באמצעות שניידר הנדסת חשמל; טיפול בכלי חיתוך; וכן תחום של מקדחי יהלום לרופאי שיניים.



בפימי טוענים כי מדובר עבורם בעיתוי טוב לממש החזקה זו, שכן בשנים האחרונות לטענת הקרן, חל שיפור ניכר בביצועים התפעוליים של החברה. המימוש של מניות שניידר, מצטרף למימושים נוספים שביצעה פימי בחודש האחרון וכללו את מכירת חלק מהמניות של אוריין (כ-7%) תמורת כ-21 מיליון שקל, מניות מרחב (10%) תמורת כ-30 מיליון שקל ועוד.



בנוסף דיווחה פימי על מתן הלוואה של כ-30 מיליון דולר לחברת הטכנולוגיה פריוריטק. בימים אלה בוחנת פימי השקעה של כ-60 מיליון דולר במניות וחוב של קבוצת אלון usa של שרגא בירן, דודי ויסמן וארגוני הקיבוצים, וכן בוחנים בפימי בקדחנות השקעה מחודשת של כ-42 מיליון שקל בחברת תדיר גן של אבי ורטהיים, המצויה במצוקת נזילות קשה.



פימי נחשבת לקרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל עם גיוס הון של 1.25 מיליארד דולר), והיא מתמחה בהשקעות בשני אופנים: רכישת שליטה בחברות וכן השקעות פיננסיות. פימי השקיעה במהלך 2010 יותר מ-210 מיליון דולר במניות וחוב של חברות שונות ולטענתה ביצעה מימושים ומשכה דיבידנדים במהלך השנה האחרונה של יותר מ-300 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully