וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה חילטה 9 מיליון שקל מקשת ומחלטת 4 מיליון שקל נוספים מרשת

מאת אופיר בר-זהר

20.12.2010 / 7:06

ככל הנראה, סיבת החילוט היא אי-תשלום תמלוגים למדינה



>> הרשות השנייה מחלטת את כספי הזכייניות - 9 מיליון שקל מזכיינית ערוץ 2 קשת ו-4 מיליון שקל נוספים של זכיינית ערוץ 2 רשת. זאת, ככל הנראה בגין אי תשלום תמלוגים למדינה, מה שהביא לחילוט ערבויות שנמצאות בידי הרשות.

כבר לפני כשבועיים הודיעה הרשות לזכייניות כי הן נדרשות לשלם את חוב התמלוגים למחצית השנייה של 2010, ואילו הזכייניות טענו כי בשל הפחתתם הצפויה של התמלוגים הן לא צריכות לעשות כן. הרשות איימה כי תחלט הערבויות אם לא ישולמו, וכעת מתחילה בביצוע הדבר.



חוב התמלוגים הכולל מסתכם בכ-20 מיליון שקל לכל זכייניות הטלוויזיה המסחרית. יש לציין כי לזכייניות חוב כולל אף גבוה יותר, שכן הוא כולל גם את תמלוגי חלק מהמחצית השנייה, ואולם הסכום שעומד על הפרק מבחינת חילוט הוא 20 מיליון שקל בלבד.



הזכייניות נדרשות לשלם למדינה מס של 4% מהכנסותיהן, כך שתשלום של 20 מיליון שקל לשלושתן מהווה מדד לכך שהכנסותיהן נטו של הזכייניות בחציון הראשון של השנה הסתכמו בכחצי מיליארד שקל (לאחר ניכוי עמלות). הסיבה שבגינה לא שילמו הזכייניות את מלוא התמלוגים, אלא מקדמה סמלית בלבד, היא כי היתה כוונה להפחית את התמלוגים ל-1%-2% בתקופת הרישיונות, כוונה שבינתיים לא יצאה אל הפועל, ולא ידוע אם תצא. בינתיים שלחה המועצה מכתב לאוצר וביקשה להפחית את תמלוגי הזכייניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully