וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות תומך באיסור לשווק תמרוקים שנוסו על בע"ח

רוני לינדר-גנץ

20.12.2010 / 7:06



>> משרד הבריאות מצטרף למאבק נגד ניסויים בבעלי חיים בתחום התמרוקים: המשרד הודיע בסוף השבוע כי הוא תומך בהצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת איתן כבל (העבודה) ודב חנין (חד"ש), האוסרת על שיווק תמרוקים שבמהלך ייצורם נערכו ניסויים בבעלי חיים.

בהתאם להצעת החוק, החל מ-2015 לא ניתן יהיה לייבא עוד מוצרים קוסמטיים שנוסו על בעלי חיים או שרכיבים מתוכם נוסו על בעלי חיים (הייצור בישראל כבר אסור כיום).



כמו כן, בהתאם להצעת החוק יקבע משרד הבריאות בדיקות מעבדה חלופיות, שאינן כרוכות בביצוע ניסויים בבעלי חיים, לצורך בדיקת התמרוקים והבטחה כי המוצרים הללו בטוחים מבחינה בריאותית, כפי שנעשה באיחוד האירופי. בכך מאמץ למעשה משרד הבריאות את המודל האירופי בנושא של הרגולציה של תמרוקים.



בענף התמרוקים באיגוד לשכות המסחר, המייצג כ-100 יבואנים ויצרנים בתחום, מסבירים כי למעשה כבר כיום כמעט שאין בישראל תמרוקים שנוסו על בעלי חיים. "הענף מברך את משרד הבריאות על כוונתו לאמץ את הצעת החוק, אם כי ראוי להדגיש כי חברי הענף כבר אימצו את התקנות האירופיות בתחום זה לפני כמה שנים ופועלים לפיהן - כך שבשנים האחרונות הם גם לא ייבאו או ייצרו תמרוקים שנוסו על בעלי חיים", נמסר מהאיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully