וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתכונן לפגישה עסקית כמו לדייט

מאת אנתוני טז'אן

20.12.2010 / 7:06

הדרך להימנע מטעויות בפישת עסקים היא להגיע מוכנים. לפני פגישה חשובה, חפשו כמה פרטים על האדם שאותו תפגשו



>> בין אם בראיון עבודה, בשיחת מכירות או בכל מפגש עסקי חשוב אחר - כדאי להימנע מלקבל רושם ראשוני שגוי על האדם שניצב מולכם. הסוד להימנע משגיאות הוא הכנה מראש.

בעולם ההיפר-מקושר של ימינו, חיוני ללמוד כמה שרק ניתן על האנשים שעמם אתם נועדים ועל החברות שאותן הם מייצגים. יזמים רבים מגיעים לפגישת מכירות מבלי לדעת מספיק על הרקע של האנשים אתם ייפגשו. אם אנשים יתכוננו לקראת פגישה עסקית חשובה לא פחות משהם מתכוננים לדייט רומנטי, סיכויי ההצלחה שלהם יעלו באופן דרמטי. הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להתכונן:



חפשו ברשת את שמו של האדם שאתו תיפגשו. קראו את הביוגרפיה שלו באתר האינטרנט של החברה, אך חפשו גם במקורות אחרים כדי לחשוף מידע רלוונטי. עליכם לשנן את הפרטים הבאים: היכן גדל, היכן למד והיכן עבד.



חפשו גם תמונה. תחושו הרבה יותר בנוח כשתדעו כיצד נראה האדם שאתו תיפגשו. אם תפחיתו את מספר הגורמים הבלתי ידועים לפני הפגישה, תפחיתו בהתאם גם את מידת החרדה. השיגו את החדשות או הניתוחים העדכניים ביותר לגבי החברה. במקרים שבהם מדובר בחברה ציבורית, השיגו את הדו"חות הכספיים המעודכנים ביותר ובחנו את מחיר מניית החברה. במקרים שבהם מדובר בחברה פרטית, חפשו בלוגים או אתרי חדשות כמו טק-קראנץ' שמזכירים את החברה. לבסוף, סקרו את פרופיל החברה ב-compete.com או ב-alexa.com ובררו את מגמות תנועת הגולשים לאתר החברה.



חפשו אנשים שקשורים לאותו אדם או חברה ודברו עמם. בעזרת פייסבוק, לינקד-אין ומסדי נתונים של בתי ספר ומוסדות להשכלה גבוהה, לא תתקשו למצוא מישהו שיוכל לספק לכם נתונים נוספים באשר לחברה שעמה אתם מעוניינים לעבוד.



אל תחשפו את כל הקלפים. אחת הסכנות בביצוע בדיקות רקע היא שתיצרו רושם של טרחנים. הידע שרכשתם יוכל לסייע לכם לענות על שאלות או לכוון את השיחה כרצונכם; היעד שלכם הוא לא להפגין את הידע שלכם, אלא הסיבה שביקשתם לערוך את הפגישה מלכתחילה.



הכותב הוא מנכ"ל ומייסד קיו בל, קרן הון סיכון המשקיעה במגזרי מדיית מידע וצריכה



***



הסוגיה: האם רושם ראשוני בפגישה עלול להביא לקבלת החלטות לא נכונות?



הפתרון: בהחלט כן. לכן כדאי למנוע את השפעותיו על ידי היכרות מקדימה



הדרך: לעולם אל תגיעו ללא ידע מוקדם. גייסו את הטכנולוגיה ועשו שיעורי בית מעמיקים על האדם והחברה עמם אתם עומדים להיפגש



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully