וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הצוות שלך מייצר דו"חות או תוצאות?

מאת רון אשכנז

20.12.2010 / 7:06

הציבו אתגר בפני הצוות שלכם: במקום לכלות חודשי עבודה רבים ביצירת מצגות או דו"חות מפורטים - בקשו מהם להתמקד בהשגת תוצאות מדידות



>> מפיתוח מוצר, דרך אסטרטגיה ועד לניהול טכנולוגיה - חלק גדול מהעבודה הנעשית בארגון נעשית על ידי צוותים. אך רק חלק קטן מאותם צוותים מייצר תוצאות מדידות. השאר מייצרים דו"חות ומצגות.

הנה דוגמה טיפוסית: מנהלת התפעול בחברת שירותים פיננסיים רוצה להפחית את משך הזמן הנדרש להקמת חשבונות סחר חדשים ללקוחות עסקיים. היא מרכיבה צוות של אנשים ממחלקות המכירות, הטכנולוגיה, התפעול, האשראי והסיכונים. במהלך שישה חודשים ממפה הצוות את התחרות בתחום, את תהליך ההקמה הנוכחי, מראיין לקוחות וחוקר אפשרויות טכנולוגיות. בהתבסס על עבודה זו מפיק הצוות סדרת המלצות שאותה הם מציגים בפני מנהלת התפעול וקבוצת המנהלים.



מה לא בסדר בתמונה זו? הצוות עשה עבודה טובה; מנהלת התפעול קיבלה את המידע שנזקקה לו; ולצוות הניהול יש בסיס לקבלת החלטה. הבעיה היחידה היא שאחרי שישה חודשי עבודה, זמן הקמת חשבונות הסחר החדשים לא השתפר. בארגונים רבים נהפך דפוס חוזר זה לחלק מקובל מהתרבות. החלופה הפשוטה היא לאתגר את הצוותים שלכם לייצר תוצאות אמיתיות, ולא רק דו"חות. נסו לדמיין מה היה קורה אילו מנהלת התפעול היתה מבקשת מהצוות להפחית את זמן ההקמה בשלושה חודשים. במקום ללמוד את הסוגיות, ייתכן כי הצוות היה מזהה במהירות את ההיבטים הזקוקים לשיפור, יוזם בדיקות, מתערב בהקמת כמה חשבונות חדשים ומנייד אנשים שעבדו על הקמת חשבונות הסחר.



בשלושה חודשים היה יכול הצוות לנסות כמה גישות יצירתיות, שחלקן היו עשויות להפיק תוצאות וכולן היו מפיקות ידע נוסף שהיה מסייע בהתקדמות. הפעולות היו יוצרות מומנטום להטמעה ומשפרות את הנכונות לשינוי.



באופן טבעי, גישה זו מתאימה לכל מצב. אך אם ברצונכם באמת ליצור שינוי בארגון שלכם, ואתם נמצאים בתפקיד שמאפשר לכם להקים צוותים, זכרו את האפשרות הזו. אתם יכולים לדרוש מהצוותים לייצר תוצאות אמיתיות.



הכותב הוא שותף ומנהל בחברת הייעוץ רוברט ה' שפר אנד אסושיאייטס מקונטיקט



***



הסוגיה: איך תייעלו עבודת צוות?



הפתרון: בקשו מהם לייצר תוצאות אמיתיות ולא רק המלצות



הדרך: עבודת הצוות תכלול דרישה לבדיקת ההמלצות וידיעה ברורה כי ניתן לממש אותן



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully