וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר חתמה על הסכם פיתוח משותף עם ענקית התרופות רוש

מאת יורם גביזון

20.12.2010 / 7:06

הסכם קודם עם רוש ממארס 2010, שהבטיח לאיתמר 2.7 מיליון דולר, הופסק - והחברה תקבל 400 אלף דולר בלבד. רוש תשלב את הטכנולוגיה בשלב המוקדם של ניסויים בחיות כדי לייעל את תהליך הפיתוח



>> חברת איתמר מדיקל חתמה על הסכם עם ענקית התרופות השווייצרית רוש, שלפיו תפתח עבור רוש גירסה של מכשיר ה-endopat שמיועדת לשלב הניסויים בחיות. פיתוח הגירסה החדשה ייעשה בשלוש השנים הקרובות בתקציב של 1.6 מיליון יורו, ורוש תממן 84% מהסכום, בכפוף לזכות להפסיק את המימון.



הסיכון של השעיית שיתוף הפעולה מצדה של רוש התממש אתמול עבור איתמר, כאשר החברה הודיעה על סיום ההסכם הקודם עם רוש שנחתם במארס 2010. איתמר זכאית לתשלום של 373 אלף דולר מרוש בגין ההסכם, אולם מרבית הסכום כבר הועברה לאיתמר.

סכום זה נמוך משמעותית מהסכום שעליו הוכרז במארס 2010, כאשר איתמר ורוש חתמו על הסכם לשילוב של מכשיר endopat שפיתחה איתמר בניסוי הקליני של רוש בשלב השני בתרופה לטיפול במחלות כלי דם פריפריאליות, שהתנהל ב-80 מרכזים רפואיים בעולם. איתמר אמורה היתה לקבל 2.7 מיליון דולר עבור חלקה בניסוי. ככל הנראה הניסוי הקליני בשלב השני נכשל, ועל כן החליטה רוש לשלב את הטכנולוגיה של איתמר בשלב מוקדם יותר.



endopat הוא מכשיר לאבחון ולניטור של אי תפקוד אנדותלי, שהוא שלב מוקדם של טרשת עורקים. המוצר מבוסס על טכנולוגיה לא פולשנית שמעריכה את התפקוד האנדותלי בעורקים. השכבה האנדותלית היא שכבה חד-תאית שמצפה את דפנות כלי הדם מבפנים. שכבה פעילה זו היא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, ומכיון שהיא מהווה איבר אחד, פגמים בה - כמו אי רציפות של תאים או תפקוד לקוי של הפרשות חומרים - מעידים על אי תפקוד של המערכת כולה. אי תפקוד אנדותלי עשוי להופיע שנים לפני כל סימפטום לבעיה לבבית, ועל כן אבחון מוקדם של האי תפקוד עשוי לאפשר טיפול תרופתי, למשל באמצעות תרופות שמורידות רמת הכולסטרול בדם באופן שיקטין את הסיכון לאירוע לבבי.



איתמר הרוויחה 1.9 מיליון דולר במחזור של 8.6 מיליון דולר בינואר-ספטמבר 2010, בהשוואה להפסד של 2.8 מיליון דולר במחזור של 7.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009.



איתמר סובלת מגירעון של 10 מיליון דולר בהונה העצמי בעקבות הפסד מצטבר של 71 מיליון דולר מאז הקמתה. החברה נסחרת בשווי של 76 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully