וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ערבי ישראלי יתחיל לתת משכנתאות

מאת אתי אפללו

20.12.2010 / 7:06

בלעדי הבנק, מקבוצת לאומי, מונה 30 סניפים ביישובים ערביים ומעורבים בצפון ובמשולש



>> בנק ערבי ישראלי, בניהולו של דני גיטר, יחל לתת משכנתאות מתחילת 2011 - כך נודע ל-themarker. הבנק, מקבוצת לאומי, מונה 30 סניפים ביישובים ערביים ומעורבים באזור הצפון ובמשולש. בשלב ראשון הבנק יבצע פיילוט למתן משכנתאות במגזר הערבי ישראלי בכמה סניפים.

ההחלטה להיכנס לתחום המשכנתאות באה לאחר שזיהו בבנק דרישה מהשטח. אחת המגבלות שעמדו בפני הבנק בפעילות המשכנתאות היא שנכסים רבים במגזר הערבי לא מוסדרים, ואין אפשרות לרשום עליהם משכנתא, אולם בבנק ערבי ישראלי מחפשים דרכים משפטיות לעקוף מגבלה זו - למשל בדרך של משכון הזכויות החוזיות של בעל הנכס.



כניסתו של בנק ערבי ישראלי לתחום המשכנתאות מגיעה לאחר שב-2010 בנקים קטנים נוספים מהקבוצות הבנקאיות הגדולות נכנסו גם הם לזירת המשכנתאות, בהם בנק אוצר החייל ובנק מסד מקבוצת הבינלאומי.



כניסתו של בנק ערבי ישראלי לתחום המשכנתאות מגיעה לאור התחרות ההולכת וגוברת בין הבנקים השונים בתחום. את התחרות מובילים מזרחי-טפחות ובנק הפועלים.



מזרחי-טפחות הוא הבנק הגדול בתחום, ואילו הפועלים מנסה בשנה האחרונה להגדיל את נתחו בתחום המשכנתאות, לאחר שזה ירד בשנים הקודמות בשל חוסר תשומת לב ניהולית. המאבק בין שני הבנקים משפיע על כל מערכת הבנקאות, כשבשאר הבנקים מנסים בעיקר לא לאבד נתח שוק.



קבוצת לאומי מעניקה משכנתאות בעיקר באמצעות בנק הבת של הקבוצה - לאומי למשכנתאות בניהולו של שוקי בורשטיין. לאומי הוא הגוף השני בגודלו בתחום לאחר מזרחי-טפחות, אם כי בנק הפועלים הולך ומצמצם את הפער מלאומי. בשלושת הרבעונים הראשונים העניקה קבוצת לאומי משכנתאות בהיקף של 11.26 מיליארד שקל - גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה. הפועלים העניק בתקופה זו משכנתאות בהיקף 9.8 מיליארד שקל.



התחרות בין הבנקים משפיעה על הריביות בתחום, שנשארות נמוכות על אף מאמציו של בנק ישראל לייקר את המשכנתאות ללקוחות ולצנן את הביקוש באמצעות הקשחות התנאים שהוא מטיל על הבנקים. בנובמבר היתה הריבית על משכנתאות צמודות לטווח ארוך ל-20 שנה ומעלה בשפל חסר תקדים - 3.16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully