וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרסה השנייה תמיד טובה יותר מהראשונה

20.12.2010 / 8:04

האם כדאי לחכות לאייפד 2?



>> בעוד שבישראל נותרו כמה ימים עד להשקה הרשמית של האייפד, בעולם כבר לוטשים עיניים לגרסה השנייה של המכשיר, האייפד2. אנשי הטכנולוגיה טוענים בדרך כלל שהגרסה השנייה של חומרה או תוכנה תמיד תהיה טובה יותר מהראשונה. במקרה של אפל, הטענה הזו גם מוכיחה את עצמה לעתים קרובות.



לפי השמועות ברשת, האייפד 2 צפוי להיחשף בפברואר ולהגיע לחנויות בארה"ב באפריל. באשר למחיר, באתר "ביזנס אינסיידר" העריכו כי הדגם החדש יעלה כמו קודמו, 500 דולר, ואילו מחיר האייפד הנוכחי יירד ב-100-150 דולר - בדומה לתמחור של אפל בדגמים המתקדמים של האייפון.

מה הם השינויים המרכזיים שצפויים להיכלל במכשיר החדש? בפועל, אפל טרם שיחררה ולו פיסת מידע רשמית אחת אודותיו. ואולם, הרשת כבר רוחשת שמועות, ואם ללמוד מניסיון העבר, השמועות הללו כמעט תמיד מתבררות כנכונות. השדרוגים הגדולים ביותר הם בתחומי הצילום והתצוגה. לפי ההערכות, המסך של האייפד 2 יקבל שדרוג בדמות ה-retina display, אותה תצוגה חדה ואיכותית שנכנסה לשימוש בגרסאות האחרונות של האייפון ואייפוד טאץ'.



כמו כן, המכשיר צפוי לכלול שתי מצלמות, אחורית וקדמית, וכמובן את תוכנת ה-facetime שאפל משווקת נמרצות בדגמים החדשים שלה, המאפשרת שיחות וידאו עם משתמשים אחרים. בהיבט הזה, אפל דווקא נמצאת בפיגור: טאבלט הגלקסי טאב של סמסונג, למשל, כבר מגיע עם שתי מצלמות, ולכן נראה שלאפל לא תהיה ברירה להשלים פערים.



בסוף נובמבר, דיווח העיתון הסיני "economic daily news" על התוספת המרכזית בדגם החדש: כניסת usb להכנסת דיסק און קי וחיבור ציוד היקפי דוגמת מצלמות, טלפונים ניידים ומדפסות. באוגוסט דווח כי המכשיר החדש יהיה בגודל 7 אינצ'ים. לפי הערכות אחרות, הגודל הנוכחי, 10 אינצ'ים, יישמר.



לגבי עובי המכשיר, ההערכות הן כי הדגם הבא עשוי להיות דק מ-0.5 אינצ'ים, העובי הנוכחי. אפל לא תוכל להתעלם מסוגיית העובי של המכשיר, כאשר הטאבלטים המתחרים, ובראשם הפלייבוק של יצרנית הבלקברי rim ו-dell streak, הם בעובי של 0.4 אינצ'ים. גם מכשיר הגלקסי טאב של סמסונג מביס את האייפד בהיבט זה.



ה"ביזנס אינסיידר" העריך כי האייפד 2 יגיע גם עם שיפורים בגזרת החומרה, שתכלול מעבד חדש ואולי זיכרון פנימי רב יותר, וכי אפל תתהדר בסלוגן בנוסח "אייפד 2 - מהיר כפליים". בלוג all things digital צוטט אנליסט שלדבריו אפל עשויה להשיק אייפד עולמי שיתמוך בשני התקנים המתחרים לתקשורת סלולרית gsm ו-cdma.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully