וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן לוין התקפל לאחר מו"מ לילי עם העובדים - והשביתה בנמלי הים בוטלה

חיים ביאור

20.12.2010 / 9:32

האוצר דרש להיות חלק ממועצות הייצור; יימשכו שיחות השכר בין הצדדים



השביתה בשלושת נמלי הים שהיתה אמורה להתחיל היום - בוטלה, לאחר מו"מ שהתקיים אמש בין נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לבין הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, אילן לוין.



הנושא העיקרי בגינו איימו עובדי הנמלים לפתוח בשביתה הוא מועצות הייצור - גוף משותף להנהלות הנמלים ולנציגי העובדים הקובע את גובה הפרמיות לעובדים, בהתאם לתפוקות שהם משיגים ובכפוף לשינויים באופי העבודה. הממונה על השכר דרש להיות מעורב בהחלטות של מועצות הייצור, כדי לפקח על כך שהן לא ישמשו "דלת אחורית" לתשלומי שכר מופרזים לעובדי הנמלים. ועדי העובדים וההסתדרות התנגדו לכך ולאחר שלוין התעקש להיות מעורב - הם הכריזו על שביתה שהיתה אמורה להתחיל אתמול ולאחר מכן נדחתה להיום.



בעקבות המו"מ שניהל אמש ברוש עם הממונה על השכר, חזר בו לוין מהדרישה להיות מעורב בהחלטות של מועצות הייצור ולפיכך השביתה בוטלה. כעת יימשך המו"מ בין ההסתדרות לבין האוצר על יתר הדרישות של עובדי הנמלים, ובהן דרישה לתשלום תוספת שכר של 5% לעובדים חדשים (שתוספות השכר מכוחה של הרפורמה בנמלים אינן חלות עליהם) ודרישה לעוד תוספת של 5% ששולמה לעובדי המגזר הציבורי מתוקף הסכמי השכר בין ההסתדרות לאוצר שנחתמו ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully