וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: השלג הכבד בבריטניה עולה לכלכלתה מיליארד ליש"ט ביום

סוכנויות הידיעות

20.12.2010 / 12:02

מזג האוויר הקשה פגע בקמעוניות דווקא לקראת חג המולד ומשתק את הטיסות בלונדון זה היום השלישי ברציפות



החורף הקשה ביותר שידעה בריטניה זה 30 שנה צפוי להביא עמו השלכות כלכליות קשות, ונזקים של מיליארד ליש"ט (1.6 מיליארד דולר) ליום לכלכלה הבריטית - כך דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".







השלג הכבד בלונדון ממשיך לשתק את תנועת המטוסים מהבירה ואליה זה היום השלישי ברציפות, מה שמעיב על תוכניות הנסיעות של מיליוני בריטים ועל המכירות הקמעוניות ימים ספורים לפני חג המולד.



הית'רו, נמל התעופה העמוס בעולם, הנמצא בלונדון, הודיע כי רק מספר מצומצם של המראות ונחיתות יתאפשר היום, ויעץ לנוסעים לא להגיע לשדה התעופה אלא אם טיסתם אושרה. נמל התעופה גטוויק ביטל עד כה שש טיסות היום ועלול לבטל טיסות נוספות בשל ערפל צפוי.



מרכזי הקניות בדרום בריטניה נפגעו קשות, היות שהצרכנים החליטו לדחות רכישת מתנות לחג המולד דווקא בשבת האחרונה שלפני חג המולד, אשר באופן מסורתי נחשבת ליום מכירות חזק ומכונה "סופר סטרדיי". השירות המטאורולוגי העולמי צופה שהיום ירדו 20 סנטימטרים של שלג בדרום ומערב בריטניה, לאחר שאתמול ירדו 15 סנטימטרים.



חברת הביטוח רויאל סאן אליאנס (rsa) מעריכה כי הנזקים הכלכליים כתוצאה ממזג האוויר בבריטניה - כולל ההשלכות על הקמעונאיות, המסעדות והברים - מסתכמים במיליארד ליש"ט ליום, ובסיכום כולל ב-13 מיליארד ליש"ט.



האוורד ארצ'ר, הכלכלן הראשי של חברת his גלובל אינסייט, אמר כי חברות רבות עשויות לשקול כעת לעבוד בתקופה שבין חג המולד לראש השנה הנוצרית על מנת לחפות על ימי העבודה שהפסידו בשל מזג האוויר הקשה. בנוגע לקמעונאיות, ארצ'ר צופה כי קונים רבים פשוט לא יגיעו לחנויות. "נראה כעת שהרבה אנשים פשוט יקנו פחות מתנות לחג המולד, ולא יהיה פיצוי על המכירות האבודות האלה", אמר. "אם מזג האוויר הקשה יימשך בשבוע הקרוב, הבעיות האלה יוחרפו".



בעקבות הסופה, יורדות היום מניות התעופה באירופה. מניית בריטיש איירוויס יורדת ב-1.9%; לופטהנזה נחלשת ב-1.5%; איבריה מאבדת 1.4%. הסופה משפיעה גם על מניות הקמעוניות הבריטיות בשל הפגיעה במכירותיהן בעונת החגים. מניית קמעונאית האלקטרוניקה דיקסונס יורדת ב-1.4%; מרקס אנד ספנסר נחלשת ב1%.



כבר בשבוע שעבר החלו הרשתות הקמעוניות להוריד את מחירי המוצרים כצעד נואש להשיב את הקונים לחנויות, לאחר שבתוך ארבעה ימים ספגו הרשתות הפסדים של 10 מיליון ליש"ט, לפי הערכות אנליסטים. רשתות האופנה הגדולות, בה כמו מרקס אנד ספנסר, נקסט וסופרדריי, הציעו הנחות של עד 50% על המוצרים בשבוע שעבר. בדרך כלל, ממתינות החברות עד לאחר חג המולד להציע מבצעים שכאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully