וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסז'ניקוב: "צו היערות שהוצא לכרמל בכללותו פוגע בשיקום האזור ותושביו

עירית רוזנבלום

20.12.2010 / 12:05

לדבריו, הצו, ללא הבחנה בין שטחים המסוכנים לציבור לבין כאלו שאינם כאלה - יוצרת רתיעה כלפי הביקור



שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, פנה הבוקר (ב') אל שר החקלאות ופיתוח הכפר, שלום, שמחון, בבקשה לצמצם את צו היערות, אשר פוגע במתכונתו הנוכחית, בשיקום עסקי התיירות בכרמל. "צו היערות (אזור יער סגור), אשר הוצא בעקבות אסון השריפה בכרמל, מונע ומגביל את הביקור באזורים שנפגעו, וכן באזורים הסמוכים, זאת לשם השמירה הנדרשת על חייהם ובטיחותם של התושבים והמבקרים", כתב השר בפנייתו.



לדבריו, עם זאת, הותרת הצו על כנו על כל אזור הכרמל, לזמן ממושך, ללא מדרג או הבחנה בין שטחים המסוכנים לציבור לבין כאלו שאינם כאלה - יוצרת רתיעה כלפי הביקור ואינה מאפשרת לשוב לשגרה. "כידוע לך, משרד התיירות רואה חשיבות עליונה בהגנה ובשמירה על חיי אזרחי מדינת ישראל ושל אורחיה ומבקריה", כתב שר התיירות, "יחד עם זאת, יש לבחון את היכולת להשיב ולשקם את האזור, בין היתר באמצעות החזרת תנועת התיירות והכלכלה לאזור. לפיכך, אבקשך לצמצם ככל שניתן, את הצו שהוצא, כך שיחול רק על שטחים בהם קיימת סכנה בטיחותית".



השר הוסיף כי "היות ובעת הזו, הציבור הרחב מדיר רגליו מביקורים באזור בשל הצו, אודה, לאחר השינוי המתבקש בצו לעדכון הציבור, לבחון דרכים לשיתוף פעולה בין משרדי התיירות, החקלאות ופיתוח הכפר, הרשויות המקומיות באזור וארגונים שונים (דוגמת הקרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים), לשם קידום שיקומו התיירותי של האזור. יש לזכור כי החזרת תנועת התיירות לאזור היא זו שתסייע לשיקומו הכלכלי המהיר של אזור", סיכם השר מיסז'ניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully