וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה ביטול קנסות היציאה מהסלולר

צבי זרחיה

20.12.2010 / 13:04

הצעת החוק, שאושרה בועדת השרים לענייני חקיקה, דורשת לבטל לחלוטין את קנסות היציאה שמשלמים לקוחות הסלולר המתנתקים מהחברות לפני תום ההתחייבות. ברביעי תובא ההצעה לקריאה טרומית

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק לביטול קנסות היציאה שהגישו ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) יו"ר ועדת הכלכלה היוצא, ח"כ אופיר אקוניס, וח"כים נוספים. הצעת החוק דורשת לבטל לחלוטין את קנסות היציאה שמשלמים לקוחות הסלולר המתנתקים מהחברות טרם סיום התחייבותם.

הח"כים הסבירו כי קנסות היציאה מופיעים בדרך כלל באותיות הקטנות של החוזה עליו חותם הצרכן עם רכישת המכשיר, ובהן מתחבא קנס יציאה אימתני שעלול להגיע אפילו לאלפי שקלים.
במקרים רבים גובה הקנס גורם לצרכן הישראלי להישאר כבול לחברה עד תום תקופת ההתחייבות. ההצעה עלתה הבוקר שוב לדיון לאחר שבישיבת השרים בתחילת החודש היא נדחתה בעקבות התנגדותם של שר האוצר ושר המשפטים. היא תובא לקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב וצפויה לעבור בתמיכת הממשלה. ח"כ שמאלוב ברקוביץ' הסבירה כי "קנסות היציאה היוו חסם לתחרותיות בין ספקיות הסלולר בישראל וכבלו את הצרכנים אל חברות אשר התייחסו אליהם כמובנים מאליהם.

ביטול קנסות היציאה - או לכל הפחות צמצומן למינימום - תחזיר את הכוח לצרכן ותפתח את ענף הסלולר לתחרות על ליבו וכיסו".
אקוניס טען ש"חברות הסלולר כולאות את הלקוחות שמעוניינים לעבור דרך קנסות היציאה - מדובר במצב בלתי נסבל שמונע תחרות. ביטול קנסות היציאה ישחררו את הצרכן מכבלי הרשת. זהו צעד הכרחי בדרך למהפכה צרכנית בשוק הסלולר". עוד הוסיפו ח"כים שמאלוב ואקוניס: "אנו מודים לשר התקשורת, משה כחלון, על הגשת הערר לועדת השרים לחקיקה ושיתוף הפעולה המלא במאמץ לקידום התחרותיות בענף הסלולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully