וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתעשיית הרכב הסינית ליצרנים הישראלים: "העבירו את הייצור לסין"

דניאל שמיל

20.12.2010 / 14:24

נציג יצרנית המשאיות פוטון בכנס מכון היצוא: "אם עלות הטכנולוגיה תהיה גבוהה, יהיה לנו קשה לרכוש אותה"



"עלות העבודה בסין נמוכה וישראל תוכל להעביר ייצור של רכיבי מכוניות לסין", כך אמר הבוקר יונג לי, בכיר בתעשיית הרכב הסינית המשמש כאחראי על היצוא של יצרנית המשאיות הסינית פוטון. הוא הוסיף כי "כך עלות הרכיבים תהיה זולה יותר, ותפגוש את הדרישות של תעשיית הרכב הסינית. אם תעבירו לנו טכנולוגיה מתוחכמת בעלות גבוהה, יהיה לנו קשה יותר לרכוש אותה". הדברים נאמרו בכנס שאירגן הבוקר מכון היצוא לתעשיינים ישראלים בתחום המכלולים לרכב.



לדבריו של לי, הסינים מתעניינים בטכנולוגיה מתוחכמת לרכב. "היום, האסטרטגיה העיקרית שלנו הן מכוניות זולות שמתאימות לכולם, אבל בטווח המחירים היקר יותר, אנחנו רוצים לפתח מכוניות חשמליות ומתוחכמות. אני מקווה שתעזרו לנו בכך".



דו פאנגי, עוזר למזכ"ל caan, איגוד יצרני הרכב הסיני, אמר ל-themarker: "לישראל יש יתרון בטכנולוגיה ובציוד מתוחכם, שיכול לסייע ליצרני הרכב בסין לשפר את האיכות ואת התחכום הטכנולוגי של המכוניות. ישראל מצטיינת במחקר ופיתוח, ועלינו ללמוד ממנה. אבל עכשיו כבר קצת מאוחר מדי להיכנס לשוק הסיני כי היצרנים שם חתמו על הרבה שיתופי פעולה וחלון ההזדמנויות כמעט נסגר".



לדבריו, המכוניות הסיניות לא יוכלו להיות זולות כל כך לאורך זמן. "מחיר העבודה בסין נמוך היום", הוא אומר, "אבל התמ"ג לנפש עולה, וגם עלות העבודה תגדל. היתרון שלנו מצטמצם ולכן עלינו לשפר את האיכות ולהתמודד באופן שווה מול יצרנים מערביים. עם זאת, אני מעריך שמחיר העבודה בסין יישאר נמוך במשך עשר שנים לפחות".



עוד אומר פאנגי כי יצוא בקנה מידה רחב של מכוניות סיניות לא צפוי בקרוב. "כיום, השוק הגדול ביותר הוא סין. אנחנו מתמקדים בו כי היצרנים הסינים מכירים אותו היטב. חשוב לנו לייצא גם לשווקים אחרים את המותגים העצמאיים שלנו. אני מעריך שב-2020 נתחיל לראות את היצרנים הסיניים עם נתחי שוק גדולים במערב".



הנציגים מסין ישהו בארץ שלושה ימים במהלכם ייפגשו בארגון מכון היצוא עם חברות ישראליות וכן יערכו ביקורים בחברות שונות, וביניהן "בטר פלייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully