וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מזג האוויר באירופה: אל על ביטלה 7 סבבי טיסות ביומיים האחרונים

עירית רוזנבלום

20.12.2010 / 15:37

אל על: מזג האוויר מרתיע את הישראלים מלרכוש כרטיסי טיסה לאירופה



במוצאי שבת וביום ראשון ביטלה חברת התעופה אל על 7 סבבים של טיסות מלונדון ומפרנקפורט, שיצרו תגובת שרשרת גם ביעדים אחרים של החברה, כולל ארה"ב - כך אומר דוד מימון, הסמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים של אל על. לדבריו, היום "טסים כרגיל - אבל עם עיכובים. השדה בלונדון חוזר לפעילות, אבל עם שורת המתנה ארוכה מאד של המטוסים להמראה".

כ-1,000 נוסעים של החברה תקועים בלונדון ואל על שלחה מטוסים רחבי גוף כדי לחלץ אותם. בחברה שוקלים להוסיף טיסה לשדה התעופה לוטון. מטוס אחר של אל על תקוע בלונדון מיום שישי, כאשר נערם עליו שלג בגובה של מטר והוא צפוי לחזור לישראל היום אחר הצהריים.



לדברי מימון, בניגוד לשדות התעופה בפרנקפורט ובהיתרו, שלא היו ערוכים לטפל במזג האוויר, בלוטון דאגו למסלול נקי משלג והטיסות יצאו משם, גם אם בעיכובים. מטוס אחר של אל על תקוע בלונדון מיום שישי, כאשר נערם עליו שלג בגובה של מטר והוא צפוי לחזור לישראל היום אחר הצהריים.



מחברת התעופה איזי ג'ט נמסר כי הטיסות יוצאות כסדרן מתל אביב ואליה, אולם בשל מזג האוויר הקשה יתכנו עיכובים. "אנו ממליצים לנוסעים להתעדכן בנוגע לטיסתם באתר האינטרנט של איזי ג'ט, המספק דיווחים שוטפים על מצב הטיסות וזאת לפני שהם יוצאים לשדה התעופה", אמר נציג החברה בישראל.



בחברת הדקה ה-90 הודיעו כי החברה מפעילה חדר מצב מסביב לשעון המסייע ללקוחות שפונים מחו"ל וללקוחות שטרם יצאו מהארץ, כדי לתת מידע מירבי על מצב טיסתם. "אנחנו פועלים לתת ללקוחות שלנו טיסות חלופיות, אך גם הן לעיתים מתבטלות. אנחנו ממליצים ללקוחותינו להיות בקשר אתנו ועם חברות התעופה על מנת שנוכל לסייע להם ככל שניתן".



על ההשפעה שיש לאירועי מזג האוויר על התיירות היוצאת אומר מימון כי "מזג האוויר מרתיע את הישראלים מלרכוש כרטיסי טיסה לאירופה כמו שהיינו מצפים מסוף השנה. יש האטה מסוימת, ואני מקווה שזה ישתנה". לחלופין, אין ביטולים בתיירות הנכנסת, אך גם לא עלייה דרמטית לה אפשר היה לצפות בזכות מזג האוויר הנאה.



אלון סיוון, מנהל השיווק של חברת קווי חופשה, ציין כי יש האטה קלה בהזמנות ליעדים הקפואים כמו גרמניה, אנגליה ומזרח אירופה. "ליעדים החמים יותר כמו ספרד ואיטליה, קצב ההזמנות רגיל. אין הרבה ביטולים". עוד אמר כי עדיין לא ניכרת השפעה על ההזמנות לבתי מלון בארץ.

מרשת מלונות פתאל נמסר כי בכמה חדרים ממלונות תל אביב האריכו התיירים את שהותם בגלל העיכובים בטיסות, אבל לא מעבר לכך.



בני סיון, מנכ"ל חברת i.g.t לתיירות נכנסת, אמר שכרגע יש למזג האוויר רק השפעה שולית על התיירות הנכנסת. "אין לפתע אלפי תיירים שקר להם והם מגיעים", הוא אומר. החברה מייצגת בישראל את אתר האינטרנט אקספדיה, שמוכר גם לינות בישראל ולדברי סיון, "אנחנו מנסים לעודד את המלונות לצאת במבצעים באתר, עם דגש על מזג האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully