וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: רוקח יוכל לתת מרשם למטופל כטיפול המשכי למרשם רופא

צבי זרחיה

20.12.2010 / 15:35

אדטו: הכוח המניע מאחורי ההצעה - "משרד האוצר ולשכת סגן שר הבריאות מנסה לפגוע בהסתדרות הרופאים"



רוקח יוכל לרשום מירשם לחולה, כך עולה מסעיף בחוק ההסדרים שאושר בצהריים בוועדת העבודה והרווחה. הצעת החוק התקבלה ברוב של חמישה חברי כנסת ומתנגדת אחת, ח"כ רחל אדטו(קדימה). הצעת החוק קובעת כי רוקח יוכל לתת מרשם למטופל הנזקק לטיפול כרוני, כטיפול המשכי למרשם החתום בידי הרופא המטפל, ובכפוף להנחיותיו של הרופא המטפל. כמו כן, רוקח יוכל לתת תכשירים שאין צורך באבחון רפואי לפני מתן מרשם לגביהם, לפי תקנות שיקבע שר הבריאות ויאושרו על ידי ועדת הבריאות של הכנסת.



הצעת החוק מדגישה, כי רוקח לא ייתן מרשם, אלא לאחר שערך עם הלקוח בירור לגבי מצבו הרפואי ותרופות שהוא נוטל. בנוסף, הרוקח יעיין במידע רפואי רלוונטי למקרה בעמדה נפרדת בבית המרקחת, באופן שתישמר פרטיותו של הלקוח. על הרוקח לעבור הכשרה מתאימה לעניין בבית ספר לרוקחות או לרפואה.



יו"ר הוועדה חבר הכנסת חיים כץ מהליכוד, מחה על אישורו של הסעיף במסגרת חוק ההסדרים ואמר כי מקומה של ההצעה אינו בחוק ההסדרים. חברי הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), אדטו וד"ר עפו אגבאריה (חד"ש) מחו על הצורך לאשר את הצעת החוק בחופזה. חבר הכנסת אלדד אף עזב בזעם את אולם הדיונים: "הצעת החוק מסוכנת לבריאות החולים", אמר. בקשתם של חברי הכנסת אדטו ואגבאריה לכלול את האחיות באנשי המקצוע המחויבים בתרומות - נדחתה על ידי שאר חברי הוועדה.



חברת הכנסת אדטו טענה, כי "לוועדת העבודה רווחה ובריאות אסור היה להעביר את התיקון לחוק המאפשר לרוקחים מתן תרופות לחולים כרוניים למשך 9 חודשים וזאת מבלי לראות רופא או לבצע בדיקות כלשהן. החוק, כפי שהוגש, מנקה את הרוקח מאחריות כלשהיא ומשאיר מקום להרבה סימני שאלה".



"בהצבעתה היום שכחה הוועדה את החולה הכרוני בצד השני והוכיחה כי ניסיונם של משרד האוצר ולשכת סגן שר הבריאות לפגוע בהסתדרות הרופאים הוא הכוח המניע מאחורי הצעת חוק זאת ולאו דווקא טובתם של החולים", טענה אדטו. "מן הראוי שחוק אשר עוסק בדיני נפשות ידון בצורה אחראית ולא בחופזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully