וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת משרד החינוך: מועצות התלמידים בבתי הספר יהיו בעלות מעמד חוקי

ליאור דטל

20.12.2010 / 15:50

לפי הצעת החוק של משרד החינוך, ימונה בבית הספר מנהל יחידת נוער שיפעל לקידום החינוך הבלתי פורמלי



ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק ממשלתית של שר החינוך, גדעון סער, לקידום החינוך הבלתי פורמלי שמתקיים לאחר שעות הלימוד בבתי הספר. עלות החוק היא 5 מיליון שקל בשנה שתועבר לרשויות המקומיות, ומעוגנת בספר התקציב של המשרד ב-2011. התקציב יוקצה בעבור שכר מנהלי היחידות, באופן דרפנציאלי - על פי מצבה הכלכלי של הרשות.



לפי ההצעה, ברשויות המקומיות בישראל שבהם לומדים יותר מ-1,000 תלמידים, ימונה תפקיד חדש שיהיה אחראי על פעילות התלמידים שלאחר בית הספר - מנהל יחידת נוער רשותי. במסגרת התפקיד, מנהל יחידת הנוער יפעל לקידום החינוך הבלתי פורמלי - פעילויות חינוך והעשרה שלאחר שעות הלימודים – ברשויות המקומיות מתוך ראייה מערכתית כוללת שתתאם בין הלימודים בבתי הספר לפעילות שלאחר מכן.



בנוסף, במסגרת הצעת החוק יינתן מעמד סטטוטורי למועצות תלמידים ונוער ברשויות המקומיות. מועצות תלמידים ונוער קמות כדי לקדם את רווחת בני הנוער ברשויות המקומיות, והןם נבחרות בבחירות דמוקרטיות על ידי התלמידים.



סער אמר כי החינוך הבלתי פורמלי הוא "כלי להתמודדות עם תופעות מסכנות כמו אלימות, באמצעות יצירת תרבות פנאי אלטרנטיבית לילדים ולבני נוער"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully