וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפיות לאינפלציה לשנה הקרובה: 3.2%

רם עוזרי

20.12.2010 / 17:25

לפי נתונים שמפרסם היום בנק ישראל, המשקיעים בבורסה בתל אביב מצפים לאינפלציה של 3.2% ב-12 החודשים הקרובים - השיעור הגבוה ביותר של ציפיות לאינפלציה שנרשם בעשור האחרון

המשקיעים בבורסה בתל אביב מצפים לאינפלציה של 3.2% ב-12 החודשים הקרובים - השיעור הגבוה ביותר של ציפיות לאינפלציה שנרשם בעשור האחרון. כך עולה מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל. שיא זה נרשם לאחר מגמה ברורה ומתמשכת של עלייה בציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון בשנתיים האחרונות מציפיות לאינפלציה של 0.6% בינואר 2009 עד לשיא הנוכחי.

הציפיות לאינפלציה מחושבות כהפרש בין התשואות על אג"ח צמודות ואג"ח שאינן צמודות, כך שהתוצאה משקפת את שיעור האינפלציה השנתי שצופים המשקיעים בשוק האג"ח. הפרש זה מייצג את שיעור האינפלציה שישווה את התשואות בין שני סוגי האג"ח (Break-even Inflation) והוא כולל פרמיית סיכון אינפלציוני.

שיעור אינפלציה של 3.2% חורג מעט מהגבול העליון של יעד האינפלציה של בנק ישראל. שיעור עליית המדד בחודש נובמבר היה נמוך מהצפוי ועמד על 0.1%, וייתכן כי מדובר על אינדיקציה לכך שהציפיות לאינפלציה בשוק היו גבוהות מידי. הערכות של כלכלני מקרו לאחר פרסום שיעור המדד של נובמבר היו, כי ייתכן שהדבר יעכב את העלאת הריבית הצפויה על ידי בנק ישראל שמטרתה להחזיר את האינפלציה אל תוך גבול היעד.

  • עוד באותו נושא:
  • אינפלציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully