וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכובים נוספים בדרימליינר של בואינג; עלויות הפיתוח יהיו גבוהות פי 4 מהצפוי

סוכנויות הידיעות

20.12.2010 / 18:59

צפויה דחייה של 6 חודשים באספקה ועלות הפיתוח עלולה לנסוק ל-23 מיליארד דולר לעומת יעד של 5 מיליארד ד'



יצרנית מטוסים האמריקאית בואינג צפויה להודיע על עיכוב נוסף של שלושה עד שישה חודשים באספקת מטוס הנוסעים החדש בואינג 787 דרימליינר, והוצאות הפיתוח של מטוס הנוסעים החדש הראשון של החברה זה למעלה מ-15 שנים, צפויות לנסוק לסכום של 17-23 מיליארד דולר, לעומת היעד המקורי של חמישה מיליארד דולר, דיווח בסוף השבוע העיתון "סיאטל טיימס".




שנה לאחר טיסת ניסוי הבכורה של דרימליינר, שורה של בעיות ותקלות - ובכלל זה שריפה שפרצה במערכת החשמל של המטוס בעת טיסת מבחן בחודש שעבר - הביאו לכך שמנהל התעופה הפדרלי (faa) בארה"ב הזהיר מוקדם יותר החודש כי ללא הוכחות נוספות לאמינות המטוס, לא יאפשר המנהל את השימוש במטוס לטיסות בין יבשתיות אשר להן הוא מיועד.



בואינג, אשר תיכננה במקור להתחיל לספק את דרימליינר לפני קרוב לשלוש שנים, צפויה להודיע עד חג המולד על דחייה נוספת באספקת המטוס הראשון, אשר תוכננה לחודש פברואר. אנליסטים העריכו כי עלויות פיתוח דרימליינר, אשר תוכננו במקור להסתכם בחמישה מיליארד דולר, צפויות לגדול ב-12 עד 18 מיליארד דולר נוספים, כולל פיצויים שתאלץ החברה לשלם לחברות תעופה וספקים בגין העיכובים. עם זאת, למרות שעיכובים החוזרים ונשנים בפיתוח דרימליינר גרמו לביטול הזמנות ל-120 מטוסים, קבילה בואינג 846 הזמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully