וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הגז הטבעי יתרום 130 מיליון דולר לרווח התפעולי של בזן

יורם גביזון

20.12.2010 / 21:10

כלל פיננסים מעלה את ההמלצה לבזן מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ומעלה את מחיר היעד למניה ב-50%



חיבור תשתית ההולכה של הגז הטבעי למתקניה של חברת (בזן) עשוי להגדיל את הרווח התפעולי התזרימי של החברה (ebitda) ב-130 מיליון דולר - כך מעריך ירון זר, אנליסט בכלל פיננסים ברוקראז'. זר מעלה את המלצתו מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ומעלה את מחיר היעד למניית בזן ב-50% ל-3 שקלים למניה - ב-16% מעל מחיר המניה בבורסה, לאחר שמחיר היעד הקודם למניית החברה היה נמוך ב-23% ממחיר השוק.



זר מציין כי הגז הטבעי יגיע לבזן בפברואר-מארס 2011 ויניב ebitda שנתי של 130 מיליון דולר בתוספת 30 מיליון דולר מתחילת 2012 מפרויקט חדש. להערכתו, פרויקט חדש נוסף צפוי לתרום לרווח השנתי 50 מיליון דולר, ומשום כך מדובר בתוספת שנתית של 210 מיליון דולר לרווח התפעולי התזרימי.




זר מעדכן את תרומת הגז הטבעי לרווחיותה התפעולית התזרימית של בזן - מ-46 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר בשנה. כמות המזוט שתוחלף בגז טבעי עודכנה מ-280 אלף טונה ל-340 אלף טונה בשנה, לפי חישוב נצילות של 85%.



זר העריך כי מחיר הגז הטבעי שנקבע בחוזה עם emg הוא 5.2 דולרים למיליון btu. זר חילץ מספר זה מתוך אומדן החיסכון במזוט שינבע לקבוצת בזן (340 אלף טונה לבזן עצמה ו-509 אלף טונה לכל אחת מהחברות-הבנות, גדיב וכרמל אולפינים).



מחיר הגז נקבע לפי נוסחה שמתבסס המתבססת על מחיר הנפט, כך שנוצר לבזן גידור חלקי לשינויים עתידיים במחיר המזוט. בזן תייצא את המזוט שייחסך כתוצאה מהמעבר לגז טבעי. להערכתו, הגז הטבעי יתרום לפטרוכימיה רווח תפעולי תזרימי של 30 מיליון דולר בשנה. החברה-הבת, כרמל אולפינים, תקים בעלות של 45 מיליון דולר מתקן לטיפול ולהפרדת גזי ccr הנוצרים על ידי מתקן פירוק קטליטי שמצוי בבזן. גזי ccr אלו המשמשים כיום לבעירה לאנרגיה לבמתקנים קיימים, יועברו למתקן שיוקם להפרדת גזים. תוצרת המתקן תהיה, בין השאר, חומר גלם למתקני הפולימרים במקום נפטא - כלומר, שימוש בגז טבעי צפוי לחסוך בנפטא.



פער המחיר בין נפטא לגז טבעי נאמד ב-600 דולר לטונה, כך שהתרומה לרווח התפעולי התזרימי תהיה 30 מיליון דולר לשנה. זר העריך פרויקט זה לפי מכפיל ev/ebitda של 5. לדבריו, בזן תשקיע 60 מיליון דולר בשדרוג הפצחן הקטליטי, כך שחלק קטן מייצור הבנזין יוסב לייצור פוליפרופילן. פער המחירים בין פוליפרופילן לבנזין נאמד כיום ב-800 דולר לטונה, כך שתרומתו לרווח התזרימי נאמדת ב-50 מיליון דולר לשנה. זר העריך פרויקט זה לפי מכפיל ev/ebitda של 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully