וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה מעורבת של שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט

נמרוד הפלרן

20.12.2010 / 23:35

פתיחה מעורבת של שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט. מניית מג'יק נפלה ב10%, מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%; S&P 500 בשיא של 27 חודשים; בואינג ירדה ב-3% עקב חשש לעיכוב נוסף במטוס דרימליינר

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה שבועית שלישית ברציפות, פתחו במגמה מעורבת את שבוע המסחר המקוצר של חג המולד. מדד דאו ג’ונס, אשר עלה בשבוע שעבר ב-0.7% והשלים בכך עלייה שבועית שלישית ברציפות, נסוג היום ב-0.1% לרמה של 11,478 נקודות; מדד S&P 500 עלה ב-0.3% לרמה של 1,247 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר 2008; מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% לרמה של 2,649 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רשם ירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 3.35%.

המשקיעים וכלכלנים ברחבי העולם חוזרים להעדיף את ארה"ב: מעלים תחזיות לכלכלת ארה"ב וצופים כי שוק המניות האמריקאי ימשיך להוביל את המדינות המפותחות ב-2011 - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "שוק המניות בארה"ב ימשיך לרשום ביצועים טובים יותר מאלה של שאר השווקים בעולם המפותח ויתמודד היטב מול השווקים המתעוררים", אמר רוברט דול, אסטרטג המניות הראשי של בלאקרוק.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב לא צפויים להתפרסם נתונים ביומיים הקרובים. משרד המסחר האמריקאי צפוי לפרסם ביום רביעי נתונים סופיים של התוצר המקומי הגולמי (GDP) ברבעון השלישי, ואיגוד סוכני הנדל"ן (NAR) יפרסם את מכירות בתים קיימים בנובמבר. ביום חמישי יפרסם משרד המסחר האמריקאי את נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לנובמבר ואת נתוני ההוצאה הפרטית וההכנסה האישית לאותו חודש. ביום שישי לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג המולד.

יצרנית מטוסים האמריקאית בואינג צפויה להודיע על עיכוב נוסף של שלושה עד שישה חודשים באספקת מטוס הנוסעים החדש בואינג 787 דרימליינר, והוצאות הפיתוח של מטוס הנוסעים החדש הראשון של החברה זה למעלה מ-15 שנים, צפויות לנסוק לסכום של 17-23 מיליארד דולר, לעומת היעד המקורי של חמישה מיליארד דולר, דיווח בסוף השבוע העיתון "סיאטל טיימס".

גוגל מתחזקת

שנה לאחר טיסת ניסוי הבכורה של דרימליינר, שורה של בעיות ותקלות - ובכלל זה שריפה שפרצה במערכת החשמל של המטוס בעת טיסת מבחן בחודש שעבר - הביאו לכך שמינהל התעופה הפדרלי (FAA) בארה"ב הזהיר מוקדם יותר החודש כי ללא הוכחות נוספות לאמינות המטוס, לא יאפשר את השימוש במטוס לטיסות בין יבשתיות אשר להן הוא מיועד.

בואינג, אשר תיכננה במקור להתחיל לספק את דרימליינר לפני קרוב לשלוש שנים, צפויה להודיע עד חג המולד על דחייה נוספת באספקת המטוס הראשון, אשר תוכננה לחודש פברואר. אנליסטים העריכו כי עלויות פיתוח דרימליינר, אשר תוכננו במקור להסתכם בחמישה מיליארד דולר, צפויות לגדול ב-12 עד 18 מיליארד דולר נוספים, כולל פיצויים שתאלץ החברה לשלם לחברות תעופה וספקים בגין העיכובים. עם זאת, למרות שעיכובים החוזרים ונשנים בפיתוח דרימליינר גרמו לביטול הזמנות ל-120 מטוסים, קבילה בואינג 846 הזמנות.

כלכלני סיטי המליצו היום על קניית מנייתה של גוגל (0.72% , 595.06) והותירו ללא שינוי את מחיר היעד של מניית החברה ברמה של 725 דולר - עלייה של 23% לעומת רמתה הנוכחית של המניה, שננעלה ביום שישי במחיר של 591 דולר. עם זאת, הזהירו כלכלני סיטי כי החקירה של רשות ההגבלים העסקיים נגד גוגל המתנהלת באירופה עשויה להתרחב.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת התוכנה הדואלית מג’יק (4.34% , 2765.0) חתמה על הסכם לגיוס 21.2 מיליון דולר בהנפקה פרטית לגופים המוסדיים, במסגרתה יוקצו להם כ-3.26 מיליון מניות במחיר 6.5 דולר למניה - מחיר הנמוך ב-14% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי בוול סטריט. חלק מהרוכשים יקבלו בנוסף אופציות לרכישת כ-1.13 מיליון מניות נוספות במחיר של 8.26 דולר למניה.

האופציות ניתנות למימוש החל מתום תקופה של 6 חודשים מיום ההנפקה ולמשך 3 השנים הבאות, כאשר מחיר המימוש עשוי להשתנות בהתאם לאירועים שיתרחשו בעתיד. המחיר ששילמו הגופים משקף למג'יק שווי של כ-211.7 מיליון דולר לפני התשלומים, ולאחריו יאמד השווי בכ-232.9 מיליון דולר.

חברת אלביט מערכות (2.06% , 52.95) דיווחה היום כי סיכמה עם משרד הביטחון של פולין על חוזה בהיקף של כ-16 מיליון דולר לאספקת מערכות ניידות לתצפית ולמעקב. הפרויקט צפוי להסתיים במהלך השנה הבאה. על פי החוזה, יספק קונסורציום בהשתתפות אלביט מערכות יבשה ותקשו"ב תדיראן, המכוון לקשר צבאי של פולין וחברות מקומיות, מגוון מערכות וחיישנים שיותקנו על גבי רכבי 8X8 מסוג ROSOMAK.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully