וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטים: לחקור אתר שמפרסם דברי הכפשה עלינו

מאת שני מזרחי

21.12.2010 / 6:49

הנהלת בתי המשפט פנתה למשטרה ולגוגל נגד אתר התנועה למען עתיד ילדינו. מנכ"ל העמותה: "מדובר בניסיון להשתיק קולות"



>> שופטי ישראל והנהלת בתי המשפט ממשיכים להיאבק על שמם הטוב בפרסומים באינטרנט, ככל הנראה ללא הצלחה. בשנה וחצי האחרונות נמצא על הכוונת של ההנהלה אתר בשם "התנועה למען עתיד ילדינו", שמנכ"לה הוא יעקב בן יששכר. לפי תלונות השופטים, האתר כולל פרסומים מכפישים על אודות שופטים רבים.

באפריל 2008 פנתה נשיאת בתי המשפט לנוער באזור הדרום, גלית מור-ויגוצקי, למנהל בתי המשפט משה גל בתלונה נגד בן יששכר בגין זילות בית המשפט. תלונה זו הצטרפה לשורה של תלונות נגד בן יששכר, בין היתר של שופט בית המשפט לענייני משפחה נתן נחמני. נגד נחמני פורסם באתר כי הוא פועל מתוך נקמנות לאב שנלחם על בנותיו ונגד השופט המחוזי איתן אורנשטיין הועלו באתר טענות על דאגה למקורבים.



התלונות הועברו לטיפול של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, שהורה לפתוח בחקירות נגד בן יששכר במחוז תל אביב במשטרה, תחת ריכוזו של סנ"צ מאיר כהן. ואולם, לטענת הנהלת בתי המשפט, המשטרה אינה מטפלת בתלונות, למרות פניות חוזרות ונשנות מצדה. "אנו רואים בדברי הבלע המפורסמים באתר פגיעה קשה בשופטים ובבתי המשפט שבהם הם מכהנים", כתב בספטמבר העוזר המקצועי של מנהל בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר לסנ"צ כהן. "העובדה כי בן יששכר וחבריו ממשיכים בפעילות זו מסבה נזק בל ישוער למערכת אכיפת החוק ולאמון הציבור בה", הוסיף.



ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "התלונות מטופלות כנדרש תוך עדכון כל הגורמים הרלוונטיים".



הנהלת בתי המשפט פנתה לגוגל ישראל כדי למנוע הפניות לאתר. אולם מגוגל נמסר שאין באפשרותם לפעול מכיוון שכל אתר מקדם את עצמו באופן עצמאי.



לפני כשנה וחצי פורסם ב-themarker כי מנהל בתי המשפט פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה, בבקשה לנקוט בצעדים כלפי פרסומים פוגעניים באתרי אינטרט שעוסקים בשופטים.



בן יששכר מסר בתגובה: "מדובר באתר פלטפורמה שמעביר ביקורת חיובית וביקורת שיפוטית על התנהלות של שופטים. משטרת ישראל והנהלת בתי המשפט מנהלים מלחמה אישית נגדי. מערכת בתי המשפט פנתה למשטרה ולגוגל בניסיון להשתיק קולות של כל גורם שחושב אחרת מהם. הדברים נבדקו בעבר ובתי משפט מחוזי ושלום קבעו שאין בסיס לטענות מנהל בתי המשפט. מערכת בתי המשפט יוצאת נשכרת מכל גורם שמפרסם ביקורת בונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully