וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכו למימושים

נתן שבע

21.12.2010 / 6:48

BenchMarker



>> אתמול חצה מדד ת"א 25 את רמת ה-1,310 נקודות וקבע שיא ברמה של 1,314 נקודות, במה שצפוי להיות אחד ממסלולי הראלי הטובים של סוף השנה. החל ביולי זינק מדד ת"א 25 ב-25% - והאופטימיות חוגגת. "אף אחד מהמוסדיים לא מוכר מניות", אמר אתמול מנהל באחד מבתי ההשקעות בראיון לאחד האתרים הכלכליים. "האפיק המנייתי נותר אטרקטיבי, ולפיכך לא היינו מצמצמים את החשיפה אליו בתקופה זו", אמר כלכלן אחר.

העליות המדודות בוול סטריט, הגיוסים הבלתי-פוסקים בשוקי האג"ח הקונצרניות, הריבית הנמוכה ואפילו סתם אופוריה של סוף שנה גורמים לעליות. בימים הקרובים עשוי להתפרסם הדו"ח הסופי שישפוך אור על מאגר "לווייתן", ואם יהיה מוצלח, סביר להניח שיתדלק עוד קצת את העליות.



אבל כשיש אופטימיות יתרה, אי אפשר שלא לחשוב על מימוש קרוב בתל אביב. קחו לדוגמה את המתרחש בשבועות האחרונים בכמה מהשווקים המתעוררים הטובים השנה. הבורסה הטורקית ירדה בחודש האחרון ב-13%, לאחר שעלתה ב-20% בשלושה חודשים וחצי ונשקה לשיא. שוק המניות ההודי איבד יותר מ-9% לאחר עלייה של 10% שבה חצה את השיא באותה תקופה. הירידות באות דווקא לאחר המלצות רבות, במיוחד על השוק הטורקי, בחודשים האחרונים.



את הירידות מנסים להסביר ביציאה של זרים שממשים רווחים לקראת סוף שנה, במיוחד בשוק הטורקי שבו הם שולטים. יש המזכירים גם את החשש ממשבר באירופה שעשוי להשפיע על היצוא בטורקיה. הרשויות בטורקיה חוששות ממחירי הנדל"ן המטפסים ומקשיחים את מתן ההלוואות בבנקים, מה שעשוי להקשות על רווחיהם ועל מניותיהם. מבחינה כלכלית הרבה לא השתנה, ובשלב זה מעריכים מרבית הכלכלנים כי הצמיחה בשווקים אלה תהיה חזקה גם בשנה הבאה, וכך גם בישראל.



שוק המניות בתל אביב נחשב פחות מסוכן מהשווקים בהודו ובטורקיה. אבל בכל זאת, הירידות שם משגרות רמז לאלה שעומדים בחוץ וחושבים להיכנס. עליות מהירות בדרך כלל מזמינות מימוש לאחריהן, גם אם אין להן הצדקה. ועוד עצה לאלה שכבר בפנים: כדאי להסתכל על מה שעושים משקיעים גדולים אחרים בשוק. קרן פימי, למשל, ביצעה שלושה מימושים בחודש האחרון, ותשובה מכר 20% מדלק רכב לגיל אגמון. כדאי לפעמים לממש כמה מהרווחים, במיוחד כשהאופוריה בשיאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully