וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות מייצרים מיליונר חדש: אורי בן דב יקבל עד 10 מיליון שקל ממכירת אינדקס

מאת נועם בר

21.12.2010 / 6:48

בן דב, 35, משמש מנכ"ל של חברת תעודות הסל ומחזיק ב-10% ממנה



>> עסקה קרובה בחברת תעודות הסל אינדקס עשויה להוליד מתעשר חדש בשוק ההון הישראלי. אורי בן דב (35), המכהן בתפקיד מנכ"ל אינדקס, מחזיק באופציה לרכישת 10% מחברת תעודות הסל וצפוי לגזור מהעסקה קופון של 7.5-10 מיליון שקל.



הסכם שנחתם באוקטובר 2010 בין בית ההשקעות דש, המחזיק 49% מאינדקס, לבין בן דב, קושר את בן דב בעסקה שתהיה בין בעלי השליטה הנוכחיים, דש וברק קפיטל. ההסכם הוא דו-צדדי, כך שאם דש תרכוש את אחזקות קבוצת ברק קפיטל באינדקס, יוכל בן דב למכור לה את האחזקות שינבעו לו ממימוש האופציה באותו מחיר שנסגר בעסקה עם ברק קפיטל. במקביל, דש יכול לכפות על בן דב למכור לו את אחזקותיו לפי המחיר שבו נסגרה העסקה עם ברק קפיטל.

בנצ'מארק לעסקה



הבנצ'מארק לעסקת אינדקס צפוי משתי עסקות קודמות שהיו בענף תעודות הסל. בנובמבר 2010 חתם בית ההשקעות דש על מסמך למכירת השליטה בתכלית תעודות סל לפי שווי של 180 מיליון שקל, המהווה כ-1.36% מהנכסים המנוהלים בתכלית. באמצע 2008 רכש בית ההשקעות אקסלנס מרוי רגב, מייסד חברת תעודות הסל קסם, 7.5% מקסם, תמורת 15 מיליון שקל, שווי שהיווה כ-1.7% מהנכסים שהיו מנוהלים אז בקסם.



אינדקס מנהלת כיום 5.6 מיליארד שקל. בין אם אינדקס תימכר לפי שווי של 1.36% מהנכסים או לפי שווי של 1.7% מהנכסים, מובטח לבן דב לשלשל לכיסו יותר מ-7.5 מיליון שקל במזומן. במקרה האופטימי יותר, הקופון שיגזור בן דב עשוי להגיע גם ל-10 מיליון שקל.



לפי ההסכם שחתם בן דב עם דש, גם לאחר מכירת אחזקותיו באינדקס ימשיך לכהן בתפקיד המנכ"ל למשך שנתיים, לפחות. בן דב הוא אחיין של איש העסקים, אילן בן דב, המחזיק כיום בשליטה בחברת הסלולר פרטנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully