וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירה כלכלית כבדה בעבור הספקים

עדי דברת-מזריץ

21.12.2010 / 7:39



>> הספקים קיבלו קשה את הבשורה על הסבת סניפי שופרסל ביג לסניפים של הפורמט שופרסל דיל. בעבורם מדובר בגזירה כלכלית קשה שהונחתה כרעם ביום בהיר.

בהסכמים בין רשתות המזון לספקים, כתוב כי הרשת תקבל הנחת הסבה - הנחה בגין הסבת סניף מפורמט אחד של הרשת לסניף של פורמט אחר. הנחת ההסבה שונה מספק לספק, ואם מדובר בספקים קטנים - היא יכולה להגיע גם ל-15% ממחיר המחירון של הרשת למשך כמה חודשים.



"לשופרסל זה מסדר את המאזן אבל לספקים זה רע מאוד", אמר בכיר באחת מחברות הנון-פוד הגדולות שמשלם עמלת הסבה של 2%. "זה נכון שהמחזור שלי בסניפים של דיל גדול יותר אבל כשהשוק לא גדל, אם מישהו אחד גדל, אז השני קטן ואתה בינתיים משלם הנחת הסבה".



"בשבילנו מדובר בגזירה של חצי מיליון שקל", אמר בכיר בחברת מזון. "בהסכם שלנו אנחנו צריכים לתת הנחת הסבה של 8% לשלושה חודשים".



דאגה נוספת של הספקים היא שמעבר מביג לדיל יגרום להחרפת מלחמת המחירים: "הם יוכלו לשמור את הכסף מהספקים בשורת הרווח, אבל בגלל התחרות מול הרשתות הפרטיות ורבוע כחול זה יגרור עוד מבצעים ואז גם המבצעים של המתחרים יגדלו וזה יפעיל עוד לחץ על הספקים", אמר הגורם מתחום הנון-פוד.



לדברי הבכיר מתחום המזון, "דיל הוא פורמט דיסקאונט ולכן זו החרפה של מלחמת המחירים בשוק שתהיה קטסטרופה לכל הספקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully