וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הדחויים: "היפה והחנון" מובילה בצפייה לאחר השידור

מאת אופיר בר-זהר

21.12.2010 / 7:39

בפיילוט שערכה ועדת המדרוג למערכת מדידת הרייטינג החדשה זכתה התוכנית לתוספת רייטינג של 6.4%. בינואר יחלו להתפרסם נתונים שכוללים גם את שיעורי הצפייה בתכנים מוקלטים



>> מערכת מדידת הרייטינג החדשה יוצאת לדרך: החל בינואר ייזנח המונח הוותיק רייטינג לטובת המושג החדש אוברנייט (overnight), שנועד לתאר את שיעור הצפייה בתוכן טלוויזיוני במהלך יום השידורים הראשון, כולל צפייה מוקלטת עד שתיים בלילה באותו יום. עם החלת המדידה החדשה, הרייטינג הסופי של התכנים ייקבע רק בתום שבוע ממועד שידור התוכן המקורי, ויכלול את שיעור הצפייה בתכנים בעת השידור וגם את שיעור הצפייה במשך השבוע שלאחר השידור.



שינוי שיטת הרייטינג מגיע בעקבות החלטתה של הוועדה הישראלית למדרוג להחליף את מערכת המדידה מכזו המבוססת על התאמת תמונה לכזו המבוססת על התאמת קול. את המדידה עצמה מבצעת חברת tns telegal מקבוצת kantar media.

המערכת החדשה מאפשרת מדידה גם של צפייה דחויה, כלומר צפייה שמתבצעת לאחר זמן השידור המקורי באמצעות מכשירים מקליטים כמו yes מקס, hot מג'יק, וידאו מקליט או vod.



כמו כן מאפשרת המערכת למדוד את נתוני הצפייה במסכים רחבים ובערוצי hd. עד כה נתוני הרייטינג התייחסו לשיעורי הצפייה בשידורים בזמן אמת ובערוצים רגילים בלבד, שכן המערכת הישנה לא היתה מסוגלת למדוד צפייה באפיקים האחרים.



"הטכנולוגיה החדשה מהווה פריצת דרך בתחום מדידת הצפייה בטלוויזיה, ומשמשת פלטפורמה שאפשר לצמוח אתה ולפענח פרופילים חדשים של צפייה, לרבות מדידת צפייה בסטרימינג באינטרנט", מסביר צביקה ליבליך, סמנכ"ל השיווק של זכיינית ערוץ 2 קשת, המשמש גם יו"ר ועדת המדרוג.



ד"ר יפעת בן חי-שגב, מנכ"לית הוועדה, אומרת כי מסקרים שערכה הוועדה עולה כי בשנים האחרונות חל גידול בהיקף משקי הבית בישראל שמחזיקים מכשירים שמאפשרים הקלטה של תוכניות וצפייה דחויה. לדבריה, בכ-36% ממשקי הבית בישראל שבהם מקלטי טלוויזיה יש כיום גם מכשירים מקליטים.



"המהלך הוא שיאו של תהליך בן כמה שנים, שבמסגרתו חקרה הוועדה את השינויים העתידיים במדיום הטלוויזיוני ואת הטכנולוגיות העתידיות למדידת צפייה בישראל ובעולם", אומרת בן חי-שגב. "עד כה, כשנשאלנו כמה צופים צפו בתוכנית מסוימת, יכולנו להשיב רק ביחס לאלה שצפו בשידור החי. כיום, כשהמערכת מודדת את כל הצפייה שהתבצעה בבית בערב נתון, התשובה לשאלה תכלול גם את אלה שצפו בתוכנית לאחר השידור המקורי במהלך הלילה עד 02:00 לפנות בוקר, אז מתחיל תהליך משיכת הנתונים מהבית".



השיא בפריים טיים - גם בצפייה דחויה



מנתוני ועדת המדרוג, המבוססים על פיילוט שבוצע בחודשים האחרונים, עולה כי הנתח הגדול ביותר מתוך כלל הצפייה הדחויה, 24%, מתבצע כבר בערב השידור המקורי. מהפיילוט עולה כי התוכנית שזכתה לשיעורי הצפייה המאוחרת הגבוהים ביותר היתה "היפה והחנון" של ערוץ 10, שלשיעור הצפייה בפרקיה התווספו 6.4% רייטינג בשבעת הימים שלאחר השידור המקורי. במקום שני נמצאת "מאסטר שף", עם תוספת של 5.5%, ו"חיים אחרים" מדורגת שלישית עם תוספת של 3.8%.



תוכניות בידור, ריאליטי ואירוח הובילו בשיעורי ההקלטה שלהם ובצפייה הדחויה - 20% מכלל הצפייה בתוכניות אלה נעשו שלא בזמן אמת. גם תוכניות דרמה, תעודה ותחקיר זכו לשיעורי הקלטה גבוהים של 19% ו-18% בהתאמה. השיעור הנמוך ביותר, 1% בלבד של הקלטות מסך הצפייה, נרשם למשדרי ספורט, שמהם מעדיפים הצופים ליהנות בזמן אמת. גם לתחום החדשות נרשם שיעור הקלטה נמוך של 4%, מסיבות דומות.



לפי הנתונים, בשעות הערב, שבהן נמדד שיעור הצפייה הגבוה ביותר בתכנים בזמן אמת (88%), נמדד בהתאמה גם שיעור הצפייה הגבוה ביותר בתכנים מוקלטים (12%). לאחר חצות ירד נתון הצפייה בתכנים מוקלטים ל-11% מכלל בעלי ממירים המאפשרים צפייה מאוחרת. במהלך היום עד 20:00 עולה הנתון באופן הדרגתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully