וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסים ופקחי הטיסה: חוק הטיס החדש פוגע בעצמאות החקירה של תאונות אוויריות

זוהר בלומנקרנץ

21.12.2010 / 8:49

איגוד הטייסים הארצי התנגדות לחקירה על ידי הצבא של אירוע שבו היה מעורב כלי טיס אזרחי



בלעדי ועדת הכלכלה של הכנסת תחל היום בדיון מכריע בעניין המחלוקת החריפה בנושא עצמאות משרד החוקר הראשי של תאונות אוויריות במשרד התחבורה, במסגרת אישור חוק הטיס החדש. האיגוד הארצי של הטייסים, איגוד פקחי הטיסה ועמותת התעופה הכללית מתנגדים באופן נחרץ לסעיפים בהצעת החוק של רשות התעופה האזרחית (רת"א), שיפגעו לטענתם בחקירה עצמאית ובלתי תלויה של תאונות אוויריות.



בין מנהל רת"א, גיורא רום, לבין חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, התגלעה מחלוקת לגבי סמכויות החקירה של אירועי בטיחות טיסה. לפי דו"ח שהגיש באחרונה מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, סכסוך זה עלול לפגוע בבטיחות התעופה בישראל. לינדשטראוס המליץ בדו"ח על הקמת גוף חקירה עצמאי של תאונות אוויריות. כיום כפוף חוקר תאונות אוויריות ראשי למשרד התחבורה.



מסמך רשמי של איגוד הטייסים הארצי, שהועבר לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת לקראת הדיון היום, מפרט בהרחבה את הבעיות העיקריות בפרק זה של החוק: "היעדר מוחלט של הגנות על המידע הנמסר בחקירות הפנימיות (אלה שמתנהלות בתוך חברות התעופה); חשש לפגיעה בחיסיון המידע שנמסר על ידי עובדי טיס בעת דיווח על אירוע בטיחות; לא הוסדרה קדימות החקירה הבטיחותית על פני כל חקירה ו/או בדיקות אחרות; ולא הובהר באופן חד-משמעי כי רק החוקר הראשי מוסמך לנהל חקירה בטיחותית".



במסמך מביע האיגוד התנגדות לחקירה על ידי הצבא של אירוע שבו היה מעורב כלי טיס אזרחי. כמו כן, נדחתה הצעת האיגוד וגורמים נוספים להוצאת מוסד חקירת התאונות ממשרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully