וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפימקו: יוון, אירלנד ופורטוגל צריכות לעזוב את גוש היורו עד שיצליחו לטפל בחובותיהן

סוכנויות הידיעות

21.12.2010 / 9:34

אנדרו בוסומוורת': "בהיעדר איחוד פיסקלי, המדיניות הנוכחית בגוש היורו אינה בת קיימא והצנע אינו יעיל"



בכיר בפימקו, חברת ניהול קרנות האג"ח הגדולה בעולם, אמר כי יוון, אירלנד ופורטוגל צריכות לעזוב באופן זמני את גוש היורו כדי לארגן מחדש את חובותיהן, אם גוש היורו לא יערוך שינויים רדיקליים במבנה שלו.



אנדרו בוסומוורת', בכיר בחטיבת פימקו באירופה, אמר כי המדיניות המוניטרית הנוכחית בגוש היורו אינה בת קיימא, בהיעדר איחוד פיסקלי, וכי היא מובילה לפירוקו של הגוש. "יוון, אירלנד ופורטוגל לא יוכלו לעמוד שוב על רגליהן ללא מטבעות עצמאיים או חבילות סיוע גדולות יותר", אמר בוסומוורת' בראיון לעיתון הגרמני "די ולט", והוסיף כי מדינות אלה יוכלו להצטרף מחדש לגוש היורו לאחר שיסיימו לטפל בחובותיהן, והוסיף כי פיחות במטבעותיהן העצמאיים יאפשר לייצוא שלהן להתאושש.



בוסומוורת' אמר כי מנהיגי האיחוד האירופי הזדרזו מהר מדי לטפוח לעצמם על השכם בשבוע שעבר על כך שהצילו את היורו, כשהסכימו לכונן מנגנון חילוץ קבוע החל מ-2013. "המשבר בגוש היורו ממש לא נגמר. המתיחות בשווקים תימשך גם ב-2011. המנגנון הזה מגיע יותר מדי מאוחר", אמר.



פימקו טוענת כי האסטרטגיה של האיחוד האירופי, אשר מאלץ את המדינות מוכות החוב לנקוט בקיצוצים דרקוניים, אינה יעילה. "האם מדינות בתוך איחוד מוניטרי כמו היורו יכולות לצמוח ולהדק את המדיניות התקציבית באותו זמן? אני לא חושב. זה לא עבד בארגנטינה", אמר בוסומוורת'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully