וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטורים בארה"ב צפויים לאשר היום את כללי "ניטרליות הרשת"

סוכנויות הידיעות

21.12.2010 / 9:59

בכירים ב-FCC: הכללים ימנעו מספקיות האינטרנט לנצל לרעה את כוחן ולהפלות תוכן ויישומים לגיטימיים



הרגולטורים על תעשיית הטלקום בארה"ב צפויים לאשר היום סדרת כללים שנועדו לוודא כי רשת האינטרנט תישאר פתוחה. הכללים החדשים, שנועדו לשמור ולהגן על "ניטרליות הרשת", העיקרון שיש להתייחס לתנועת המידע באינטרנט באופן שוויוני, יועמדו להצבעה בקרב חמשת חברי ועדת התקשורת הפדרלית (fcc).



"האינטרנט הפתוח הוא שוק אמריקאי חיוני, ואני סבור שעל ה-fcc להגן עליו על ידי אימוץ הנחיות שיתוו כללים ברורים להגנה על הגישה לאינטרנט לצרכנים", אמרה מיגנון קליבורן, נציבת ה-fcc. "הועדה גיבשה הנחיות אשר, אף כי היו יכולות להיות נוקשות יותר, יגנו על הצרכנים ועל החופש שלהם לחקור, ללמוד, ולחדש דרך האינטרנט".



הכללים החדשים אמורים לחתור לאיזון בין תמיכה בצרכנים לבין האינטרסים של חברות הכבלים והטלפוניה האמריקאיות, שמשמשות כספקיות שירותי האינטרנט הגדולות במדינה.



ג'וליוס ג'ניכובסקי, יו"ר ה-fcc, אמר בנאום שנשא מוקדם יותר החודש כי הכללים החדשים ימנעו מספקיות האינטרנט לנצל לרעה תפקידן כ"שומרות הסף של האינטרנט", על ידי חסימת תוכן, יישומים ושירותים לגיטימיים. במקביל, הוסיף ג'ניכובסקי, יעניקו הכללים החדשים לספקיות האינטרנט "גמישות משמעותית בניהול הרשתות שלהן".



בין היתר, יאפשרו הכללים לספקיות החיבורים הקבועים לאינטרנט לגבות מהמשתמשים תשלום לפי נפח השימוש, בדומה לשיטות התמחור הנהוגות בקרב מספר ספקיות אינטרנט סלולרי.



בכירים ב-fcc אמרו כי הכללים דורשים שקיפות רבה מצד ספקיות האינטרנט הקווי והסלולרי, ומונעות מהן לחסום תוכן או יישומים ללא סיבה לגיטימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully