וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה הוא איש השנה שלי

מתי אלפר

21.12.2010 / 10:46

בגלל התלאות ושבעת מדורי גהינום מגיע ליצחק תשובה תואר איש השנה בכלכלה. מזל שהטייקון עדיין לא מתנצל שמצא גז ועמד בתלאות הבירוקרטיה הישראלית המייאשת

מארק זאקרברג נבחר בשבוע שעבר לאיש השנה של המגזין טיים. בחירה ראויה למגזין שתכליתו הפוכה מהעולם המקוון שצוקרברג כל כך מייצג.

בעודי נהנה מהבחירה המעניינת של הטיים חשבתי לעצמי האם זאקרברג היה מצליח לממש את חזונו לרשת חברתית כלל עולמית גם בישראל. בלי להתבלבל ולו לרגע, התשובה היא שלילית מוחצת.

זאקרברג, עם המנטאליות האמריקאית שמקדשת יזמות, לא היה צולח את מנגנוני הבירוקרטיה הישראלית. איש השנה שלי הוא אחד ויחיד – יצחק תשובה.

לתפיסתי, תשובה מייצג אולי יותר מכל ישראלי אחר בשנים האחרונות את היזמות הישראלית. כזו שיוזמת ולא רק בחו"ל, הוא לא מקים רק פרויקטים במנהטן ובלאס ווגס ובקנדה, אלא, פועל ללא ליאות להקים מיזמים אדירי מימדים במדינת ישראל. אותה מדינה ממנה צמח תשובה ואותה מדינה שעושה כל שלאל ידה כדי להצר את צעדיו ולגרום לו לפנות לאחור. פשוט לברוח מפקידי האוצר. לעלות על המטוס (הפרטי?) הראשון ולהמשיך לעשות עסקים מוצלחים ומניבים. לשלם מס הכנסה לדוד סם ולא ליובל שטייניץ.

שלא כמו רבים מחבריו בחר תשובה להשקיע במדינת ישראל. הוא אינו היחיד, ניתן למנות עימו רשימה מכובדת נוספת של יזמים בישראל. מניתוח ובדיקה של הפרויקטים האחרונים שתשובה "מריץ" בישראל ניתן לראות כי כמעט ואין תחום שאין לו בו נגיעה.

הצלחת? תענש!

התעוזה בהשקעת מאות מיליונים בקידוחי נפט וגז, שאולי יניבו רווחים בעוד מספר שנים, אינה דבר של מה בכך. פטנט ישראלי חדש שנרקח בוועדת ששינסקי הממסה באופן שונה את התגמולים והרווח מתגליות נפט וגז מיד לאחר שאלו נמצאו כבעלי אופציה לרווחיות מותחת את החבל מעט יותר מדי. היום זה שינוי רטרואקטיבי על תגמולים המתווסף לשיעור מס חברות גבוה ומחר מה יילד יום? אולי נשמע אחד מנערי האוצר המוכשרים יוצא מחר בהצהרה על מיסוי בדיעבד של הרווחים מרשת תחנות הדלק ומתחמי חנויות הנוחות Road Chef בבריטניה הנמצאת בבעלות תשובה? ייתכן. המוח היהודי לא מפסיק לחשוב לרגע כיצד לייצר רווח הון מעבודה קשה של אחרים.

לגיטימי שיצחק תשובה פועל בכל כוחו לשינוי גזרת שינוי התגמולים. קל לצופה מהצד לתמוך בעמדת האוצר הדמגוגית אך האם קביעה זו לא תבריח יזם נוסף? האם הקשיים הבירוקרטיים שמעמידה המדינה יחסמו הזרמת כספים למשק והכנסת זריקת מרץ לשוק העבודה?

בפרוס עלינו שנה אזרחית חדשה נפנה בקשה לחברים במשרד האוצר. השאירו לנו את יצחק תשובה פה בישראל. הוא איש השנה הוא אחד משלנו שהצליח. במקום לקלקל וללעוג בואו נעודד סביבה עסקית הגונה ומתגמלת. מי שרוצה להיות שותף של תשובה ברווחים, יועיל לקחת סיכון ולקנות מניות בבורסה.

* מתי אלפר הוא מנכ"ל חברת "כלים שיווקיים" ומרצה לשיווק במרכז ללימודים אקדמיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully