וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים: מנכ"ל חברת העובדים של ההסתדרות יגאל דן פורש במפתיע

חיים ביאור

21.12.2010 / 11:00

חברת העובדים היא הזרוע הכלכלית של ההסתדרות ואחזקותיה כוללות בעיקר את רשת משען והוצאת עם עובד



מנכ"ל חברת העובדים, רו"ח יגאל דן, עומד לסיים את תפקידו בסוף ינואר, פחות מ-3 שנים לאחר שמונה לתפקיד זה. חברת העובדים היא הזרוע הכלכלית של ההסתדרות ואחזקותיה כוללות בעיקר את רשת בתי הדיור המוגן משען, הוצאת הספרים עם עובד וכן מבנים וקרקעות ברחבי הארץ ששוויים מוערך במאות מיליוני דולר ואשר ההסתדרות מעוניינת למכור או להשכיר.



דן עסק בעיקר במיפוי של הנכסים הללו, בהערכת שוויים ובאיתור הזדמנויות למימושם. בעבר חלשה חברת העובדים על רבע מהמשק הישראלי ועם אחזקותיה נמנו אז בנק הפועלים, קונצרן כור, סולל בונה ושורה של מפעלי תעשייה.



פרישתו של דן (50) עוררה פליאה בקרב גורמים כלכליים, מכיוון שרק לפני כשנה דן סגר את משרד רואי החשבון שהחזיק בתל אביב, כדי להתמסר לעבודתו כמנכ"ל חברת העובדים. ואולם ברקע פרישתו של דן עומד עימות אישי שהתפתח בינו לבין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שמתוקף תפקידו משמש גם כיו"ר חברת העובדים.



דן אמר בתגובה: "החלטתי לפרוש מתוך תחושה שמיציתי את עצמי מקצועית. בתקופתי העברתי את חברת העובדים מהפסד של עשרות מיליוני שקלים לרווח של עשרות מיליוני שקלים. כעת אני בודק אפשרויות להשתלב במגזר הפרטי, ובכל מקרה לא אפתח מחדש את משרד רו"ח שהיה בבעלותי".



באוגוסט האחרון מונתה ראש המטה של יו"ר ההסתדרות, עו"ד רוית דום, המקורבת לעיני, לדירקטורית בחברת העובדים. ההחלטה התקבלה באופן רשמי על ידי בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), אך למעשה מאחורי ההחלטה עומד עיני. דום נחשבת לדמות החזקה ביותר בהסתדרות אחרי עיני ועם מינויה העריכו גורמים בהסתדרות שהיא תמונה בעתיד לתפקיד בכיר יותר בחברת העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully