וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תרכוש חשמל מתחנת הכוח של אגן כימיקלים ב-500 מיליון שקל

אבי בר-אלי

21.12.2010 / 11:11

חתמה עם יזמית הפרויקט, אדלטק, על הסכם לרכישת חשמל מוזל למשך 15 שנה החל בסוף 2013



שוק החשמל הפרטי מתעורר: חברת מקבוצת idb הודיעה הבוקר כי חתמה על חוזה לרכישת חשמל עבור מתקני החברה ברחבי הארץ מתחנת הכוח הפרטית שתוקם בחצר מפעל אגן כימיקלים באשדוד - אף הוא מקבוצת idb. מדובר בהסכם לרכישת חשמל למשך 15 שנה בהיקף כולל של 500 מיליון שקל - כאשר אספקת החשמל צפויה להתחיל בסוף 2013.



"אני רואה בהסכם עם הקבוצה ציון דרך חשוב שמביא לידי ביטוי את חשיבות השימוש בגז טבעי ואת התועלות הכלכליות והסביבתיות מהשימוש בגז טבעי תוך חיסכון ניכר בעלויות החשמל לסלקום", אמר מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא.







תחנת הכוח באגן כימיקלים מוקמת בידי חברת אשדוד אנרגיה, שבבעלות זורלו הטורקית (51%) ואדלטק (49%). קבוצה זו מחזיקה במקביל ב-44% ממניות קבוצת דוראד - המתעתדת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל באשקלון. ואולם, סלקום העדיפה לרכוש את החשמל הדרוש לה דווקא מן התחנה שתוקם בשטח אגן כימיקלים.



מדובר בתחנה בטכנולוגיית קו-גנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) בהספק של 55 מגה-ואט ו-40 טון קיטור לשעה. את טורבינת הגז הסילונית תספק ge (lm6000) - בדומה לטורבינות הסילוניות בתחנת הכוח הפרטית דוראד - כשאת הגז הטבעי לתחנה תספק emg המצרית. עלות הפרויקט מוערכת ב-100 מיליון דולר - כשאת הליווי הפיננסי מוביל בנק לאומי.



היות שאגן כימיקלים צורך כ-10 מגה-ואט בלבד - תוכל היזמית למכור את יתרת החשמל לצרכנים פרטיים או לרשת החשמל. לפיכך, החלה כבר במגעים עם מספר צרכני חשמל גדולים על מנת לחתום על הסכמי מכירת חשמל בהנחה על מחיר חברת החשמל. התחנה באגן כבר השלימה את ההליכים הסטאטוטוריים, וכיום ממתינה להשלמת הרגולציה למתקני קו-גנרציה ברשות החשמל. לאחר פרסומה, תחל בהליך הסגירה הפיננסית מול בנק לאומי וכן בגיבוש הסכם מכירת החשמל לחברת החשמל (ppa).



"בחתימת סלקום על הסכם זה, היא מצטרפת לרשימת הצרכנים המכובדת של לקוחות המובילים במשק אשר כבר חתומים על הסכמים דומים עם הקבוצה ותוכל ליהנות מחשמל זול לתקופת זמן ממושכת", אמר אודי וילד, מנכ"ל אדלטק. "אנו בהחלט רוכשים כבוד לאמון והתמיכה אותה מפגינה סלקום, חברת הסלולר המובילה בישראל בהצטרפותה לרשימת החברות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully