וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.ביאי: "האינפלציה ב-2011 תהיה 2.7%; תחזית הצמיחה של המשק - 3.2%"

יעל פטר

21.12.2010 / 12:03

"ריבית בנק ישראל תגיע בסוף 2011 לרמה של 3.25%-3%"; שפל בתשואות מוביל להגדלת רכיב הסיכון בתיקי המניות



"הצמיחה בעולם תושפע ממספר גורמים בחו"ל, גירעונות הענק, התמתנות צפויה בקצב הגידול של הסחר העולמי, והעדר השפעת קצה בדומה לזו הקיימת השנה", כך אמרה היום איילת ניר בכנס תחזית הצמיחה של בית השקעות אי.בי.אי. "תחזית האינפלציה שלנו ל-2011 היא 2.7%. וכמו כן ריבית בנק ישראל תגיע בסוף השנה לרמה של 3.25%-3%". לפי אי.בי.אי תחזית הצמיחה של המשק היא 3.2%.



על השאלה האם הדיור יוסיף להוות סיכון עיקרי לאינפלציה המקומית עונה ניר, כי "ישנם גורמים התומכים בדיס-אינפלציה כמו יסוף שער השקל, גידול בתחרות ורגולציה בעיקר בענף התקשורת. לעומתם גורמים שיתמכו באינפלציה הם אינפלצית עלויות (מחירי סחורות מיובאות וקושי במציאת עובדים מיומנים), ריבית נמוכה המשמרת רמת נזילות גבוהה, החלטות ממשלה שנמצאות על הפרק, סעיף הדיור הצפוי לתרום תרומה חיובית על רקע עודף הביקוש בשוק, ושוק העבודה המסמן על שיעור אבטלה נמוך וגידול במספר הממשתפים בכוח עבודה אזרחי", אומר ניר.



"בנוגע לריבית, עד לא מזמן הצליח בנק ישראל 'לדלג בין הטיפות'", הוסיפה ניר. "במשק הישראלי יסוף בשער השקל וסימנים להתמתנות בפעילות הכלכלית מקשים על העלאת הריבית בהווה. הפתרון להערכתנו הוא חיפוש דרגים עוקפות ריבית לטיפול בשוק הנדלן למגורים".



ובנוגע לשוק המט"ח אומרת ניר, כי "במשק הישראלי ישנו לחץ כלכלי ליסוף ועודף בחשבון השוטף. מה שיכול למנוע ולמתן את היסוף בשקל הם: שינוי בפערי ריביות, שינוי במגמות המטח העולמיות וצמצום או ניטרול הפעילות הספקולטיבית. להערכתנו אין בידי בנק ישראל הכלים לשנות את המגמה בשוק המט"ח". בנושא שוק המניות, ניר מסכמת כי "התשואות ברמת שפל, ולכן התוצאה היא הגדלת רכיבי הסיכון בתיקי ההשקעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully