וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצנזוס בין הכלכלנים: הנגיד לא יעלה את הריבית בשבוע הבא - תיוותר ברמה של 0.2%

רם עוזרי

21.12.2010 / 12:55

הערכות: התמתנות העלייה במחירי הדיור, מדד נמוך וייסוף השקל יעכבו העלאת הריבית עד מרץ 2011



הצטברות של נתונים חדשים בפעילות המקרו של המשק, ובפרט בשוק הנדל"ן, יוצרתת הסכמה בין כלכלנים בכירים בבתי ההשקעות כי הנגיד, סטנלי פישר, יותיר את הריבית ברמה של 0.2%.

יורם גבאי, יו"ר פעילים ניהול תיקי השקעות, מציין כי לא ניכרים לחצים אינפלציוניים ממשיים במשק. "מדד המחירים לחודש נובמבר היה נמוך מהצפוי ועמד על 0.1% בלבד. נמשכת ההתמתנות בעליית מחירי הדירות ושכר הדירה. העליות החדות של השנתיים האחרונות מייצבות בהדרגה את הענף לצד גידול מהיר יחסית בהתחלות הבנייה", אומר גבאי. פרט למחירי הדיור, מתייחס גבאי גם למדיניות ההתערבות של פישר בשוק המט"ח: "הנגיד ממשיך במדיניות ויסות המט"ח ויאלץ לעשות זאת גם בעתיד, עקב לחצי הייסוף הנובעים מהעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים. לכן הנגיד ידחה ככל האפשר את העלאות הריבית העתידיות וספק אם הריבית תגיע ל-3% בעוד שנה", אומר גבאי.



גם בהראל מעריכים כי אין לפישר סיבה להעלות את ריבית בנק ישראל. "בנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית ב-27 בדצמבר" אומר ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצה. "החולשה בנתונים הכלכליים האחרונים (סחר החוץ, השכר והמשרות, והייצור התעשייתי), התחזקות השקל מאז החלטת הריבית הקודמת (0.3% מול הדולר ו-4.4% מול היורו), ההתמתנות בעליית מחירי הדירות בבעלות וההשפעה הצפויה של צעדי המיסוי האחרונים בתחום הנדל"ן צפויים לדחות את העלאת הריבית למועד מאוחר יותר", אומר שראל.



רון אייכל, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות מיטב, סבור כי אין סיבה משמעותית לפיה ריבית בנק ישראל צריכה לעלות. מלבד הסיבות שהוזכרו להשארת הריבית ברמתה הנוכחית, מזכיר אייכל כי "בחודש שעבר בנק ישראל לא העלה את הריבית, אך הגדיל את המרווח סביב ריבית בנק ישראל מ-0.25%± ל-0.5%±, כך שהיה מהלך של ריסון מוניטרי". אייכל מעריך כי העלאת הריבית הבאה צפויה רק במארס 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully