וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ומנכ"ל JCS גבי רוזנברג עוזב את החברה לאחר 31 שנה

אופיר בר-זהר

21.12.2010 / 15:06

רוזנברג ימשיך לשמש יועץ ליו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב לפחות עד אמצע השנה הבאה



גבי רוזנברג עוזב את חברת jcs לאחר 31 שנה בחברה. רונברג, שכיהן כמנכ"ל ונשיא, עוזב את החברה שבבעלות רון לאודר. מ-jcs נמסר כי רוזנברג ימשיך לשמש יועץ ליו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב לפחות עד אמצע השנה הבאה.



רוזנברג הצטרף ל-jcs בסוף 1979 כמנהל אדמיניסטרטיבי וב-1993 מונה למנכ"ל ונשיא קבוצת jcs. החברה הוקמה ב-1979 על ידי המיליונר והפילנתרופ האנגלי סר ליאון תמן, וב-1996 רכש רון לאודר את מניות החברה ומאז הוא בעל השליטה בקבוצה. לאודר, אחד מיורשי אימפריית הקוסמטיקה של אסתי לאודר, מחזיק גם במניות של ערוץ 10. לאודר רכש את החברה ב-35-40 מיליון דולר בזמנו.



מהחברה נמסר כי רוזנברג יוחלף על ידי חנני רפופורט שמונה למנכ"ל חברת אולפני בירה ירושלים בע"מ ובאחריותו ניהול חטיבת החדשות אמצעי הפקה ושידור, ויהיה אחראי גם על מערכות המידע, המנהלה והאדמיניסטרציה של הקבוצה. אריק גרדוס שמונה למנכ"ל חברת וידאוסוניק בע"מ ובאחריותו ניהול חטיבת הפוסט פרודקשיין. רפופורט וגרדוס ידווחו ישירות ביחד עם חיים רוזן, החשב ומנהל הכספים של הקבוצה, ויריב ג'יבלי מנהל jcsid לאבי בלשניקוב, יו"ר דירקטוריון הקבוצה. בלשניקוב מונה לתפקיד לפני זמן לא רב והחליף את ג'ף שוסטר, מנהל הכספים של לאודר, שעד כה שימש יו"ר החברה.



בהודעת החברה נמסר כי "רוזנברג הפך את jcs מחברה קטנה יחסית לאספקת אמצעי הפקה ושידור לחלק מהרשתות הזרות הפועלות בישראל, לחברה בינלאומית המובילה והגדולה ביותר בישראל בתחום פעילותה, כמו גם הכניס אותה לשלל תחומי פעילות חדשים. תחת ניהולו של רוזנברג, הפכה jcs לגוף עם היקף פעילות שנתי מוערך של כ-200 מליון שקל".



רוזנברג עצמו מסר כי "לאחר 31 שנים מרתקות של ניהול והצעדת jcs להישגים בכל אחד מתחומי עיסוקיה בארץ ובעולם, החלטתי שזה הזמן הנכון לפרוש, כש-jcs שועטת קדימה במלוא עוצמתה. אני חש הרגשת מיצוי, סגירת מעגל, הזדמנות לממש את הזכויות האישיות שצברתי במשך שנות שירותי הרבות ויש כאן מבחינתי גם סוג של אקזיט. זה הזמן להודות למר לאודר, לאבי בלשניקוב ולצוות הנפלא של jcs, עובדים ומנהלים כאחד, על ההזדמנות הנפלאה שניתנה לי לנהל את הקבוצה במשך כל כך הרבה שנים, להרחיבה ולהעצימה. לא הייתי יכול להצליח בלי הגיבוי המלא והנאמנות לה זכיתי מהם ועל כך אני אכיר להם תמיד תודה".



בשוק התקשורת אומרים, לעומת זאת, כי מדובר בחברה שירדה מגדולתה - ומאחת החברות המובילות והמתקדמות בשוק שהגיעה למחזור של כ-60 מיליון דולר בשיאה (בתחילת שנות ה-2000), החברה נמצאת כיום במצב גרוע. מקור בענף אמר: "הם לא קראו נכון את המפה והשוק ברח להם מהידיים".



לחברה 3 עוגנים עיקריים שעליהם היא מבססת את פעילותה: תוכן, מתן שירותים לחבורת חדשות וכתבים זרים, וכן פוסט פרוקשן.



מחלקת התוכן של החברה שנחשבה בעבר לאחת המובילות, כפי הנראה, רוקנה מפעילות כבר לפני כמה חודשים. בשיאה הפיקה החברה תכנים כמו "הבורר", "חדר מלחמה", "בטיפול", "אהבה קולומביאנית", "שושלת שוורץ" ועוד, והגיעה למחזור גבוה מ-100 מיליון שקל. ואולם במהלך השנים עברו רוב ההפקות לידי חברות אחרות והמחלקה הידלדלה באופן משמעותי. בעיות רגולטוריות פגעו ביכולת של jcs לעבוד בשוק ערוצי הברודקאסט שכן כל הפקה של ערוץ 10 היתה נחשבת להפקה פנימית בשל העובדה שלאודר מחזיק במניות בערוץ 10.



בנושא הפוסט פרודקשן נחלשה החברה גם כן גם בגלל התפתחויות טכנולוגיות שאיפשרו העברת חלק מהעבודה לפרילאנסרים בתשלום מופחת, וגם בגלל ההתפתחות של חברות אחרות בתחום הקריאייטיבי שעקפו את jcs. נושא נוסף של מתן שירותים לחברות חדשות וכתבים זרים ספג פגיעה גם כן בגלל התפתחויות טכנולוגיות שמאפשרות העברת מידע ברשת האינטרנט בלי צורך להזדקק לשירותי החברה, וגם בגלל ירידת העניין בישראל בעולם וצמצום משמעותי של כתבי חברות זרות שנמצאים בארץ באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully