וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון התקציבי של בריטניה תפח למימדי שיא של 22.8 מיליארד ליש"ט בנובמבר

סוכנויות הידיעות

21.12.2010 / 15:04

הוצאות הממשלה ירדו בשיעור החד זה 10 חודשים בעוד שההכנסות עלו בשיעור המתון ביותר השנה



הגירעון התקציבי של בריטניה תפח למימדי שיא בחודש נובמבר, מה שממחיש שוב את האתגרים העצומים העומדים בפני ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, בעוד ממשלתו מתכוננת ליישם את הקיצוצים העמוקים ביותר בתקציב מאז מלחמת העולם השניה.

הגירעון הסתכם בחודש שעבר ב-22.8 מיליארד ליש"ט (35.4 מיליארד דולר), בהשוואה לגירעון של 16.7 מיליארד ליש"ט בחודש המקביל בשנה שעברה, דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בלונדון היום. הגירעון היה עמוק מתחזיות אנליסטים, אשר צפו כי יסתכם ב-16.8 מיליארד ליש"ט. הגירעון בניכוי הוצאות התמיכה של הממשלה בבנקים הסתכם ב-23.3 מיליארד ליש"ט.



הכנסות הממשלה עלו ב-3.1% בנובמבר, לעומת נובמבר 2009 – קצב העליה המתון ביותר השנה. הוצאות הממשלה עלו ב-10.8%, השיעור החד ביותר מאז פברואר, וזאת בשל תשלומים לאיחוד האירופי והוצאות על בריאות, ביטחון ושירותים ברשויות המקומיות.



ממשלת בריטניה נתקלה בהתנגדות חריפה לאמצעי הצנע המתוכננים. הפגנות סטודנטים לגבי העלאת שכר הלימוד בשבועות האחרונים נהפכו לאלימות, בעוד שעובדי הרכבת התחתית של לונדון שיתקו מספר פעמים את שירותי הרכבות והודיעו כי הם עלולים לשבות גם בראש השנה הנוצרית במחאה על קיצוצי שכר.



מנכ"ל משרד האוצר הבריטי דני אלכסנדר אמר כי הממשלה "תעמוד איתנה" בתוכניות הקיצוצים לשנה הבאה, דיווח היום "פייננשל טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully