וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדיון רשתות השיווק חוזר לצמוח: עלה בנובמבר 0.7% אחרי ירידה של 6.3% באוקטובר

רם עוזרי

21.12.2010 / 15:34

נתוני הפדיון מהווים אינדיקציה לרכישות גמישות של הציבור - תחומים בהם נעשית החלטה ברמה יומיומית



הפדיון של רשתות השיווק חוזר לצמוח לאחר ירידה בחודשים ספטמבר ואוקטובר - כך עולה מנתונים שפירסם היום הלמ"ס. בחודש נובמבר עלה מדד סך הפדיון של רשתות השיווק במחירים קבועים (מנוכה עונתיות) ב-0.7%. בחודש ספטמבר ירד המדד ב-6.3% ובחודש אוקטובר הוא רשם ירידה נוספת של 1.3%. מדד פדיון המזון ברשתות השיווק חוזר אף הוא לעלות אחרי חודשיים של ירידות. בחודשים ספטמבר ואוקטובר נרשמו ירידות של 4% ו-3.7% בהתאמה, ואילו נתוני חודש נובמבר מצביעים על עלייה של 3.2% במדד.



נתוני הפדיון של רשתות השיווק חשובים במיוחד בימים אלה, שכן הערכות בשוק הן שהצמיחה במשק הישראלי, אשר באופן מסורתי נסמכת על יצוא, תיאלץ להישען יותר ויותר על מקורות פנימיים. הפדיון ברשתות השיווק מהווה אינדיקציה לגבי רכישות שלציבור יש לגביהן בחירה והחלטה ברמה יומיומית, בניגוד לצריכה ציבורית על דיור למשל שהיא קשיחה יותר בטווח הקצר.



הצריכה המקומית, שהפדיון ברשתות השיווק מהווה חלק חשוב ממנה, תצטרך לפצות על הביקושים המרוסנים בחו"ל והירידה ביצוא בחודשים האחרונים. ברבעון השלישי עלה התמ"ג של ישראל ב-3.8% בחישוב שנתי, למרות ירידה של 9.6% ביצוא. ההוצאה לצריכה פרטית עלתה ברבעון השלישי ב-1.3% בחישוב שנתי, שפירושו ירידה של 0.5% בצריכה לנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully