וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן המבורגר עוזב את קבוצת הראל לטובת עסקים בחו"ל

נועם בר

21.12.2010 / 15:48

בן ינסה להקים בלונדון פעילות נדל"ן עבור משפחת המבורגר; מישל סיבוני ושמעון אלקבץ ימונו למנכ"לים



בן המבורגר, היורש העתידי של , עוזב את הקבוצה לצורך הקמת פעילות פרטית בחו"ל. את תפקידו של המבורגר כמנכ"ל הקבוצה יתפסו יחד מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, שמכהנים כיום כמנכ"לי חברות הבת של הקבוצה - הראל ביטוח ובית ההשקעות הראל פיננסים. במקביל, ימשיך סיבוני בתפקידו מזה שנה וחצי כמנכ"ל חברת הביטוח, כשאלקבץ יפרוש מתפקידו כמנכ"ל הראל פיננסים ויתמנה ליו"ר בית ההשקעות, תפקיד שעד כה מילא המבורגר. סמי בבקוב, שמכהן היום כמנכ"ל הראל פיא - חברת קרנות הנאמנות של הקבוצה, ימונה למנכ"ל בית ההשקעות כולו לצד המשך תפקידו בהראל פיא.



המבורגר יעבור בחודשיים הקרובים ללונדון כדי להקים למשפחת המבורגר פעילות נדל"ן ופרייבט אקוויטי באירופה. הפעילות תוקם מאפס והיא תהיה פרטית של משפחת המבורגר ללא קשר לקבוצת הראל. "אנחנו מרוכזים מדי בארץ ומרוכזים מדי בביטוח ורוצים להרחיב את עסקי המשפחה, כך שההון שלה יושקע בעוד פעילויות", אמר אתמול יאיר המבורגר יו"ר קבוצת הראל. פרישתו של בן המבורגר מעסקי קבוצת הראל נועדה למנוע ניגודי עניינים אפשריים בין פעילות הקבוצה לעסקים הפרטיים של משפחת המבורגר.



בחודש מרץ האחרון מינה דירקטוריון הראל את בן המבורגר לתפקיד מנכ"ל הקבוצה במקומו של יאיר המבורגר. המינוי נבע מדרישות משטר תאגידי הנובעות מחוק החברות הציבוריות, שהצריכו הפרדה פרסונאלית בין תפקיד מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון בחברה ציבורית. מינוי זה סימן את בן המבורגר כמחליף העתידי של היו"ר הוותיק יאיר המבורגר.



כעת, עם פרישתו של בן המבורגר מעסקי הקבוצה, נראה שהעברת המושכות לדור הצעיר תתעכב. "אין שום כוונה למכור את החברה", הגיב אתמול יאיר המבורגר לטענה כאילו הפסקת העברת המושכות לדור הצעיר של משפחת המבורגר מסמנת את היציאה של המשפחה מהקבוצה. לדבריו, במשפחת המבורגר לא רואים בישראל אלטרנטיבות השקעה טובות יותר לאחזקה בהראל. "אנחנו יודעים טוב מה נעשה בחברה ומאוד רוצים לשמר אותה כחברה משפחתית", הוא הוסיף.



במשפחת המבורגר רואים בשנים הבאות בהן ישהה בן המבורגר בן ה-35 בחו"ל כתקופת ביניים בה במקביל להרחבת פעילות המשפחה, יצבור בן המבורגר ניסיון עסקי וקשרים חשובים שיסייעו לו בהמשך. "הקמת הפעילות בחו"ל היא התנסות שלא הייתי ממעיט בערכה ויש בה אתגר גדול", אמר אתמול בן המבורגר. יאיר המבורגר, יו"ר הקבוצה בן 64, ימשיך להיות הרוח הדומיננטית בקבוצה גם בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully