וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פילת התאגדו בכוח לעובדים: דורשים שיפור בשכרם

חיים ביאור

21.12.2010 / 17:20

"מנכ"ל החברה גדי לוטן לא ענה לדרישה לפגישה עימו - ווהסתפק באמירה כללית שהוא יפגוש אותנו בעתיד"



עובדי חברת פילת, מהחברות הגדולות ביותר בתחום מיון והתאמה של עובדים ויעוץ קריירה, התאגדו בארגון כוח לעובדים ופתחו במאבק לשיפור של שכרם ותנאי העסקתם. העובדים הקימו ועד פעולה בראשות הפסיכולוגית הילה גלעד, המועסקת בחברה כמאבחנת של מועמדים לעבודה בארגונים.



עובדי פילת דורשים שינוי בחישוב שעות עבודתם. לטענתם, הם אינם מקבלים תשלום על חלק מזמן העבודה, כגון עבור שעות נוספות, והשכר המשולם להם אינו תואם את השכלתם. "אנו נאבקים על התנאים הבסיסיים שלנו", אמרה יו"ר ועד הפעולה גלעד. לדבריה, פסיכולוגים בעלי תואר ראשון ושני המועסקים בפילת משתכרים מעט מעל שכר המינימום המותר על פי החוק. "פנינו למנכ"ל החברה גדי לוטן, כדי שיקבל אותנו לשיחה שבה נציג בפניו את טענותינו. הצענו לו כמה מועדים לפגישה עמו, אך הוא לא ענה קונקרטית, והסתפק באמירה כללית שהוא יפגוש אותנו בעתיד. אנו מקווים שהוא יאות להתחיל עמנו במשא ומתן כדי שלא נצטרך לפתוח בצעדים נגד הנהלת החברה".



לוטן כיהן כמנכ"ל ההסתדרות לפני שמונה באחרונה כמנכ"ל פילת. לדברי גלעד, "מי כמוהו אמור להכיר את החוק שההסתדרות עצמה העבירה בכנסת לפני שנה וחצי, ולפיו חובה על הנהלת חברה לקיים משא ומתן עם התארגנות ראשונית של עובדים שקמה בה".



הנהלת פילת מסרה בתגובה כי ”באף אחת מפניותיהם העובדים לא העלו טענות על אי תשלום עבור עבודה בשעות נוספות. למרות שלא קיבלנו פנייה רשמית, נבחן טענות אלה. פנייתם של העובדים בדרישה להיפגש עם המנכ"ל לוטן באה שבוע ימים בלבד לאחר שהוא נכנס לתפקידו ומבלי שניתנה לו שהות ללמוד את החברה. המנכ"ל מבקש לסיים את תהליך לימוד המבנה הארגוני של החברה ותנאי ההעסקה בה, ואז ייפגש עם נציגי העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully