וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק תובע 33 מיליון שקל מבית החולים ביקור חולים

הילה רז

21.12.2010 / 17:30

ביה"ח הודיע שישלח לגאידמק פירוט נזקים שגרם לו במיליוני שקלים



ארקדי גאידמק תובע כ-33 מיליון שקל מבית החולים "ביקור חולים" בירושלים. בתביעה שהגיש היום גאידמק לבית המשפט המחוזי בירושלים הוא תובע עוד לחייב את בית החולים לשלם לו דמי שכירות בסך 886 אלף שקל בחודש. לטענת גאידמק, "במשך תקופה ארוכה נוהל בית החולים בדרך מחפירה, כך ששירותי הבריאות ניתנו למעשה ברובם על חשבונו, אך הוא לא קיבל ואינו מקבל ולו אגורה אחת עבור השקעות הענק שלו בציוד ובנכסים, כאילו הפך הוא, בעל כורחו סנדק או מממן של שירותי הבריאות של הציבור בירושלים, במקום משרד הבריאות או האוצר".



גאידמק טוען באמצעות עו"ד ישראל שלו ועמרי כץ כי "מדובר בהתנהלות חסרת תקדים במידת כפיות הטובה ועזות המצח של גוף מעין ציבורי".



לפני למעלה משלוש שנים רכש גאידמק את נכסי בית החולים בתמורה ל-32 מיליון דולר. לגירסת גאידמק, "זהו מחיר גבוה וחסר תקדים, בטח ובטח שעה שלא הוגשו הצעות ממשיות אחרות לרכישת הנכסים, ובכך הציל את מאות גמלאי בית החולים מפשיטת יד ורגל. והנה, בחוצפה שאין כדוגמתה, ואף שהוא תרם מיליוני שקלים לפעילות בית החולים, לא מצא לנכון בית החולים לשלם לו דמי שכירות בתמורה לשימוש שנעשה בנכסי המקרקעין ובציוד הרב שהועמד לרשותו".



גאידמק דוחה את טענות בית החולים לפיהן עליו להמשיך ולתרום לו כספים בדרך של פירעון כל ההתחייבויות שלו ולכסות את גירעונותיו העצומים שנוצרו בשל מחדלים ניהוליים חמורים שנמצאים בחקירה.



עו"ד מיכל רוזנבוים המייצגת את בית החולים אמרה בתגובה לטענות גאידמק: "בית החולים דוחה בשאט נפש את דרישת גאידמק לתשלום דמי שימוש על העבר וכן תשלום שכר חודשי. בהסכם הרכישה של גאידמק מ-2007 הוא התחייב להעמיד את נכסי בית החולים ביקור חולים לידי העמותה תקופה שלא תפחת מחמש שנים, ובנוסף הודיע שהוא מתכוון להמשיך ולהפעיל את בית החולים עוד 15 שנים לאחר מכן".



רוזנבוים ציינה עוד כי "גאידמק חייב לעמותה סכומים כבדים בשל הפרת התחייבותו לשאת בהוצאות תפעול בית החולים, התחייבות בה נשא באופן אישי, הן כלפי כונס הנכסים הרשמי ובית המשפט, והן כלפי מרשתי". היא העריכה כי הנזקים שגרם גאידמק לבית החולים נאמדים בעשרות מיליוני שקלים והודיעה שהעמותה תשלח לגאידמק בקרוב את פירוט הנזקים בתוספת דרישת תשלום לפצותה.



ביולי השנה הודיע בית החולים כי הוא בגירעון של כ-25 מיליון שקל. לפני כשבועיים איים בית החולים שאם לא יקבל מהמדינה מענק של 30 מיליון שקל הוא ייאלץ להיסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully