וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים הכניסה לקופת המדינה מעל 1.4 מיליון שקל; הכספים התקבלו מעיצומים כספיים

שני מזרחי

21.12.2010 / 17:50

רוב העיצומים הוטלו על אנשים שנתפסו במעברי הגבול במדינה מבלי שדיווחו על כספים שהעבירו או הביאו עימם



הבוקר (ג') פירסמה רשות המסים את החלטות הוועדה להטלת עיצום כספי לשנת 2009. הפרסום מכיל 37 החלטות של הוועדה על הטלת עיצומים כספיים על מפרי דיווח בהעברת כספים. רשות המיסים מסבירה כי אחד מדפוסי הפעולה המוכרים ביותר בתחום הלבנת הון הוא העברת כספים דרך מעבר גבול. לכן, בישראל בדומה למדינות נוספות, קיימת חובת דיווח על הכנסת כספים והוצאתם.



חובת הדיווח חלה על כל אדם הנכנס לישראל או יוצא ממנה, כשעמו סכומי כסף העולים על 90,000 שקל. בשנת 2009, ניתנו 37 החלטות על הטלת עיצומים כספיים על אנשים שלא דיווחו כחוק. העיצום הכספי הגבוה ביותר לשנה זו עומד על 500,000 שקל והוא הוטל על רמבם שבטייב, שהגיע לארץ מקזחסטן ועבר במסלול הירוק עם תיק יד ובו 3 מיליון שקל באירו ובדולרים - עליהם לא דיווח.



כמו כן הוטל עיצום כספי על אליעזר מרגולין בסכום של 100,000 שקל. במכס התקבל מידע לפיו אין התאמה בין הכספים עליהם מדווח מרגולין ביציאתו מארה"ב לבין הכספים עליהם הוא מדווח בכניסתו לארץ. למעשה, מרגולין הצהיר כי יצא מארה"ב עם 49,000 דולר ואילו בכניסתו לישראל למחרת, דיווח כי הגיע עם 29,000 דולר.



עיצום בסך 50,000 שקל הוטל על נריה אליוף, שנכנס לארץ במסלול הירוק ובבדיקה התברר שיש ברשותו המחאה בנקאית בסך של 8,000,000 דולר, מזומן בסכום של 3,000 דולר ו-500 פרנק שווייצי מבלי שדיווח על כך. הוועדה השתכנעה שהוא לא ידע על חובת הדיווח על המחאה בנקאית ולכן הטילה עליו עיצום כספי נמוך יחסית.



כך הכניסה רשות המיסים למעלה מ-1.4 מיליון שקל לקופת המדינה. כיום, מפעילה רשות המיסים ארבע ועדות להטלת עיצום כספי. הוועדה מורכבת מגובה מכס, ממונה מחלקת חקירות או ראש המוקד לאיסור הלבנת הון ברשות המיסים ונציג משרד המשפטים, שהוא נציג הלשכה המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully