וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

The Time של אילן שילוח גייסה 5 מיליון דולר - יורוקום בין המשקיעות

גיא גרימלנד

21.12.2010 / 17:55

הגיוס התבצע באמצעות ממשקיעים חדשים וקיימים לפי שווי חברה של 14 מיליון דולר



חברת ההשקעות the time, המתמקדת בחברות אינטרנט, מדיה, תוכן וסלולר בשלבים מוקדמים, השלימה גיוס של 5 מיליון דולר ממשקיעים חדשים וקיימים לפי שווי של 14 מיליון דולר (לאחר ההשקעה). המשקיעים החדשים הם יורוקום תקשורת, רוני בירם, גיל דויטש, מייסדי בית ההשקעות אקסלנס, ומשה ראובני. כמו כן, בגיוס השקיעו גם אילן שילוח, יו"ר the time וניר טרלובסקי, מנכ"ל החברה, מייסדי החברה ומבעליה.

the time הוקמה ביולי 2009, לאחר שאילן שילוח, יו"ר ובעלים של קבוצת הפרסום מקאן אריקסון וניר טרלובסקי, משקיע פרטי בחברות טכנולוגיה, רכשו חממה טכנולוגית והסבו אותה לחברת השקעות, המתמקדת בחברות ניו-מדיה, בהן חברות אינטרנט, מדיה, תוכן וסלולר בשלבים מוקדמים. החברה, המנוהלת על-ידי אורי וינהבר משקיעה בעיקר בחברות שעסקיהן מבוססים במידה ניכרת על פלטפורמת האינטרנט.



מאז הקמתה השקיעה the time בכ-15 סטארט אפים חדשים. בין החברות בהן השקיעה the time: סטרגן, שפיתחה טכנולוגיה להמרת שידורי דו ממד לשידורי תלת מימד בזמן אמיתי ושלאחרונה השקיעה בה ענקית המדיה ויזרטי. יונייטד פרנטס שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לזיהוי ואיתור פדופילים ברשת, סוהוס, שפיתחה מערכת כוללת לניהול אונליין של עסקים קטנים ובינוניים, זרו, שפיתחה שלט טאצ' tv המספק ממשק משתמש אינטראקטיבי, סייט בלאק בוקס, המתמחה בהגנה ובזיהוי מפגעים עסקיים באתרי אינטרנט וקוריגון, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לחיפוש ויזואלי ברשת.



כיום פעילות מספר קבוצות אנג'לים בישראל, למשל טק אביב של ירון סמיד, exeed של סם סומך ומועדון המשקיעים תבל של אורן פירסט. עם זאת, אין חברת השקעות שביצעה היקף כה גדול של השקעות בשנת 2010 בדומה להיקף של the time, כך שמדובר בקבוצת אנג'לים פעילה מאוד. כמובן שצריך לזכור ש-the time הוקמה ביולי 2009, כך שהיה צפי שהיא תעשה השקעות בקצב גובר עם יסודה.



הכסף מיורוקום נתקבל בשל הזרועות הארוכות שלה בתחום הסלולר מדיה, תוכן ואינטרנט. חלק מהרעיון הוא לאפשר לחברות של the time לבצע פרויקט בטא בישראל לפני יציאה לחו"ל בשיתוף פעולה עם יורוקום או שותפים של יורוקום. החיבור לרוני בירם וגיל דויטש נולד במקרה. השניים השקיעו באחד הסטארט-אפים של the time שעוסק בתחום הפיננסי, ומשם נמשכו להשקעה בקבוצה עצמה.



חלק ניכר מהחברות של the time התקדמו באופן משמעותי בשנה האחרונה. עם זאת שתיים חברות שקיבלו השקעה משילוח עומדות בפני סגירה. המודל העסקי של חברת ההשקעות של שילוח וטרלובסקי שונה מקרנות הון סיכון בכך שהוא לא כולל דמי ניהול, אין משקיעים מוסדיים המעורבים בהשקעות ובנוסף אין גביית 20% מרווחי ה-carry (החלק שנותר באקזיט לאחר ההחזר למשקיעים,ג.ג).



ב-2011 יהיה אפשר להמשיך ולעקוב אחרי החברות של שילוח. האם הן מתקדמות כצפוי שכן בינתיים עבר רק פרק זמן קצר מאז וחברת ההשקעות נוסדה - וקשה לשפוט אותן. לחברות אינטרנט רבות כיום לוקח פרק זמן של שלוש ארבע שנים להבשיל עד למכירות משמעותיות. עם זאת בחברות אינטרנט מהר מאוד קל לזהות האם הגולשים מוצאים בהן עניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully