וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה למשרד הבריאות: למצות את הדין נגד מנכ"ל מאוחדת

רוני לינדר-גנץ

21.12.2010 / 18:18

משרד המבקר: דירקטוריון הקופה שגה כשלא הסיק מסקנות אישיות נגד מועלם והציבו בצוות תיקון הליקויים



מבקר המדינה אינו מסתפק בדו"ח החמור שכתב על קופת חולים מאוחדת, ובאופן חסר תקדים פונה למשרד הבריאות בדרישה למצות את הדין עם מנכ"ל הקופה, שמואל מועלם. במכתב ששיגר אתמול המשנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה, בעז ענר, למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, הוא מותח ביקורת קשה על הצעדים המוגבלים בהם החליט לנקוט דירקטוריון מאוחדת בעקבות הדו"ח, ומדגיש בפני משרד הבריאות את החשיבות שבהסקת מסקנות אישיות כנגד מועלם. "דירקטוריון הקופה לא עשה מלאכתו נאמנה ולא הוסקו המסקנות האישיות הראויות כלפי מר מועלם", כותב ענר.



המכתב של ענר, שעמד בראש צוות הביקורת בפרשת מאוחדת, מגיע על רקע החלטות דירקטוריון קופת חולים מאוחדת מלפני שבוע וחצי לגבי מסקנות הקופה והצעדים בה החליטה לנקוט לאור דו"ח מבקר המדינה. בין השאר, החליט הדירקטוריון לזמן לשימוע לפני פיטורים ארבעה מבכירי הקופה הנזכרים בדו"ח, לחייב בכירים בקופה להחזיר כספים מימי חופשה שנפדו בניגוד לחוק, לפרסם מכרזים לרואה החשבון ומשרדי הפרסום של הקופה, ולקדם את הסדרת הממשל התאגידי בקופה.



עם זאת, החליט הדירקטוריון פה אחד שלא להסיק מסקנות אישיות נגד מנכ"ל הקופה מועלם - החלטה שגררה ביקורת מצד התנועה לאיכות השלטון ובתוך משרד הבריאות עצמו.



במכתבו של ענר הוא מדגיש את חלקו של מועלם בשחיתות שנמצאה בדו"ח על מאוחדת: "מר מועלם נושא באחריות כוללת לתפקוד הקופה לרבות הפגמים בפיקוח ובבקרה ופעמים רבות הוא גם נושא באחריות אישית למחדלים ומעשים אלו ואחרים המוזכרים בדו"ח... שמו מוזכר בדו"ח 63 פעמים", כותב ענר. "למרות זאת לא היה בפני דירקטוריון הקופה ריכוז של ליקויים, מסקנות והמלצות בקשר למר מועלם באשר לאחריותו האישית ובאשר לאחריותו הכוללת. יתר על כן... בדיקתנו העלתה כי המידע שהקופה מסרה לדירקטוריון בהקשר למר מועלם היה חלקי". עוד כותב ענר כי "מועלם היה אחראי באופן אישי למעשים חמורים ולאי מסירת מלוא המידע למשרדנו".



ביקורת נוספת מותח ענר על העובדה כי מועלם מונה לצוות תיקון הליקויים שהוקם בעקבות הדו"ח, וכן הוסמך על ידי יו"ר דירקטוריון הקופה הרב ירחמיאל בויאר לקבוע מי יהיו חברים בוועדה חיצונית שתדון בדו"ח מבקר המדינה בתחום הפרסונלי. לדבריו, "החלטה זו נגועה ניגוד עניינים ויוצאת מתחום מתחם הסבירות מאחר שחלק מהותי ממצאי הביקורת נוגעים באופן ישיר למר מועלם עצמו".



בימים הקרובים עומד משרד הבריאות להגיב על החלטות דירקטוריון מאוחדת ולהחליט אם נדרשות לדעתו פעולות נוספות. המשרד אף רשאי להורות על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות מאוחדת. ועדה זו נדרשת לזמן עדים ולנהל חקירה נפרדת, בלי קשר לממצאי המאוחדת. בסמכותה האפשרות לפזר את הנהלת מאוחדת ו/או למנות חשב מלווה לקופה.



בקופת חולים מאוחדת העדיפו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully