וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הטקסטיל הביטחוני עבר בכנסת: יחייב את צה"ל, המשטרה והשב"ס לרכוש מדים רק מתוצרת הארץ

אורה קורן וצבי זרחיה

21.12.2010 / 18:59

יחימוביץ': "אולי נוכל לפצות בכך את פועלי הטקסטיל בישראל שהושלכו ככלי אין חפץ לטובת עבודה זולה בסין"



הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את חוק הטקסטיל הביטחוני שהוגש ביוזמתה של ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה). החוק יחייב את צה"ל, המשטרה והשב"ס להעדיף מוצרי טקסטיל שיוצרו בארץ.
החוק קובע כי מפעלים ישראליים יוכלו לזכות במכרזים של טקסטיל עבור כוחות הביטחון גם אם הצעותיהם יהיו יקרות ב-50% מההצעה הזולה ביותר של מתחרים מחו"ל.




רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, אמר כי "חוק זה הוא מהחשובים לתעשייה הישראלית בכלל ולתעשיית הטקסטיל בפרט. ההחלטה שהתקבלה היום תביא לחיזוק הענף, תספק מאות מקומות עבודה לתעשייה באזורי הפריפריה ולמגזרי המיעוטים. אני סמוך ובטוח כי איכות הטקסטיל שתקבל מערכת הביטחון היא מן הטובות בעולם".



ההצעה הונחה על שולחן הכנסת בכנסת ה-17 על ידי הח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה), מגלי והבה (קדימה), ומי שהיום מכהנים כשרים - סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) ומשה כחלון (ליכוד). בכנסת הקודמת העלתה יחימוביץ' את החוק לקריאה ראשונה ביולי 2008 נגד עמדת הממשלה, אולם חרף התנגדות הממשלה הצליחה לגייס רוב של 60 ח"כים (המינימום הדרוש להצעה תקציבית שהממשלה מתנגדת לה הוא 55 חברי כנסת תומכים). בכנסת הנוכחית עוכב קידומה של הצעת החוק, בשל התנגדות האוצר להחיל עליה דין רציפות שיאפשר להשלים את החקיקה.



הפריצה מול האוצר הושגה לאחר מגעים אינטנסיביים שניהלה יחימוביץ' מול האוצר, משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים, שהניבו הסכמות הן לגבי החוק, אשר סוכם כי יעבור כהוראת שעה למשך שנתיים, והן לגבי התקנות הנרחבות שבצד החוק.



יחימוביץ' ציינה ש"זהו חוק שתוצאותיו ייצרו בטווח קצר ביותר, ובעלות מינימלית, אלפי מקומות עבודה שיפרנסו בכבוד את תושבי הפריפריה. מוסרי, ציוני, כלכלי וחברתי - שכוחות הביטחון ירכשו את מוצריהם מתעשיית הטקסטיל הישראלית ויעצימו אותה ואת עובדיה. אולי נוכל לפצות בכך מעט את פועלי הטקסטיל בישראל, שהושלכו ככלי אין חפץ לטובת עבודה זולה בסין ומבלי שיעשה כל מאמץ למצוא להם תעסוקות חלופיות. בכוונתי להקים ועדה משותפת לכנסת, לממשלה ולתעשיינים שתעקוב אחר תוצאות החוק בשטח, כך שיהיה אפשר להאריכו בתום השנתיים שהוקצו לו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully