וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה: קרוקס תשיב 25 שקל על דגמים ישנים

הילה רז

21.12.2010 / 19:41

על פי ההסכם עם יבואן המותג, עמוס הורביץ, החברה תעניק לכל אדם שיחזיר נעליים מדגמים ישנים של החברה הטבה של 25 שקלים לקנייה נוספת. בתביעה הייצוגית נטען כי החברה פעלה כקרטל

חברת הנעליים "קרוקס" תעמיד לרשות לקוחותיה הטבה לרכישת נעלי קרוקס בסך 25 שקל, כנגד הצגת זוג נעלי קרוקס מהדגמים הישנים של החברה. ההטבה תינתן ב-22 חנויות הרשת במשך תשעה חודשים החל מתחילת 2011 ברכישת נעלי קרוקס מכל סוג, בנוסף לכל הטבה או הנחה אחרת - כך עולה מהסכם פשרה שקיבל היום תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים.

שיעור ההטבה הכולל מוערך בכ-12 מיליון שקל. הגמול לתובעים הייצוגים הכולל שכר טרחת עורכי דין לתובעים שייצגו את עצמם הועמד על 425 אלף שקל.

במאי 2007 הוגשה לבית משפט המחוזי בירושלים בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של 20 מילון שקל נגד יבואנית נעלי קרוקס - חברת קולנוע חדש ובעליה, עמוס הורביץ. התובעים, עורכי הדין נחום אורן וזאב קורמן, טענו כי החברה ובעליה "יזמו ואירגנו קרטל שתיאם את מחירי הנעליים המיובאות תחת המותג קרוקס בין כל החנויות המשווקות והמציעות נעליים אלה לצרכן". המחיר האחיד שהיה נהוג לנעלים עמד על 199 שקלים.

בתגובה, טענה היבואנית כי היא ממליצה לקמעונים למכור את המותגים במחיר המומלץ, אך היא אינה כופה עליהם מחיר זה, ואינה צד למעמד הרכישה של הנעלים בחנויות הקמעוניות. לפיכך, לדברי החברה, היא אינה יודעת באילו מחירים בפועל בוצעו המכירות לצרכנים הסופיים. עוד טענו היבואנים, באמצעות עו"ד טל אייל-בוגר והגר רובינשטיין ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', כי בשנים 2006-2005 היה מחסור עז בנעלי קרוקס, וכי לו היו בעלי מונופול, היה באפשרותם להעלות משמעותית את מחיר הנעליים והעובדה שלא נעשה כך מלמדת שלא נהנו מכוח שוק.

בהחלטה לאשר את הסדר הפשרה ציין השופט יצחק ענבר כי "הסדרי קופונים רחוקים מעצם טבעם מלהיות כליל השלמות, אך הם נעשים בבקשות לאישור תובענות ייצוגיות צרכניות כדבר שבשגרה ולעיתים רבות מדובר בפיתרון שהוא בבחינת הרע במיעוטו".

  • עוד באותו נושא:
  • קרוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully