וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ניו יורק הגיש תביעה נגד ארנסט אנד יאנג בגין חלקה בקריסתו של ליהמן ברדרס

סוכנויות הידיעות

21.12.2010 / 20:38

התביעה היא הגדולה ביותר שהוגשה נגד חברת רואי חשבון בארה"ב מאז 2002



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, הגיש היום תביעה אזרחית נגד חברת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג, בטענה כי כרואת החשבון של ליהמן ברדרס איפשרה את התנאים שהובילו לקריסתו של בנק ההשקעות בספטמבר 2008.



בשבע השנים שהובילו לקריסת הבנק, לפי התביעה, ארנסט אנד יאנג עודדה את נהלי החשבונאות הלקויים שאפשרו לליהמן לגרום להתחייבויותיו להיראות קטנות יותר. ארנסט אנד יאנג מואשמת בכך ששיתפה פעולה עם הבנק בהונאה חשבונאית מסיבית, שכללה הסרת ניירות ערך בסך מיליארדי דולרים ממאזניו של הבנק, גם כאשר ידעה שהונה משקיעים בנוגע למצבו הפיננסי. מדובר בפעם הראשונה בה חברת ראיית חשבון גדולה מואשמת בגין חלקה במשבר הכלכלי.



"הנוהל היה מודל עסקי דמוי בית קלפים שנועד להסתיר התחייבויות בסך מיליארדי דולרים בשנים שלפני קריסת ליהמן. ארנסט אנד יאנג, חברת ראיית חשבון גלובלית שהופקה על הכנסת ההצהרות הפיננסיות של ליהמן, סייעה בהסתרת המידע החיוני הזה מציבור המשקיעים", אמר קואומו.



ליהמן ברדרס היה מהלקוחות הגדולים ביותר של ארנסט אנד יאנג, אשר הרוויחה 150 מיליון דולר מעמלות שקיבלה מהבנק בין 2008-2001. ליהמן הגיש ב-14 בספטמבר 2008 בקשה לפשיטת רגל - הגדולה בהיסטוריה של ארה"ב. פשיטת הרגל הסעירה את השווקים, הפילה את מניות הפיננסים ושוקי המניות בכללם ברחבי העולם, והחריפה את משבר האשראי העולמי.



בתביעה נגד ארנסט אנד יאנג דורש קואומו כי החברה תחזיר עמלות בסך 150 מיליון דולר שגבתה מליהמן ברדרס, כמו גם פיצויי נזיקין למשקיעים וקנסות נוספים. מדובר בתביעה הגדולה ביותר נגד חברת ראיית חשבון מאז הואשם ארתור אנדרסן בגין חלקו בהונאת אנרון ב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully