וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מופע האימים של מורל ולהקת החימום שלו - ניסיון מסוכן להסיט מן העיקר"

TheMarker Online

21.12.2010 / 21:43

פורום פעולה אזרחית: "המשקיעים הקטנים" גרפו הון עתק בבורסה



"מופע האימים של מוטי מורל ולהקת החימום שלו - הוא ניסיון מסוכן וכושל להסיט את תשומת הלב הציבורית מן העיקר" - כך הגיב אתמול פורום פעולה אזרחית, הנאבק בהעלאת חלקה של המדינה ברווחי הגז. יו"ר הפורום, הרב מיכאל מלכיאור, אמר לאחר מסיבת העיתונאים: "אסור לעבור לסדר היום על השימוש הנורא במונחים כמו 'קמפיין רצחני' שבו מתארים המשקיעים הפרטיים במודעות ענק את עמדותיה של ח"כ שלי יחימוביץ' וחבריה. זה המשך ישיר למסע ההסתה החמור, המסולף והשקרי, נגד פרופסור ששינסקי, שר האוצר שטייניץ וכל מי שרוצה בטובת כלל הציבור. הגיע הזמן שידברו בעובדות ובמספרים ולא בסיסמאות ריקות מתוכן. גם השימוש הציני שנעשה בגברת ויינברג, ניצולת שואה, שקוראת מדף המסרים של יועצי תקשורת - מקומם, מכעיס ומעליב".



באשר לטענות "המשקיעים הקטנים" בימים האחרונים, טוען הפורום כי אלה רחוקים מהגדרתם כ"קטנים". זאת, משום שתחשיביהם כפי שהוצגו בפני ועדת ששינסקי מבוססים על מס הכנסה שולי של 45% - המוטל רק על מי שמרוויח 40 אלף שקל ויותר לחודש. עוד נטען כי בשנתיים האחרונות גרפו המשקיעים הוותיקים בענף הון עתק בזכות הזינוק בשוויין הכולל של מניות הגז בבורסה (פי 12) - אשר המשיך לעלות בכ-3% גם לאחר פרסום מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי. על גיוסם של כספי הפנסיה לקמפיין - העיר הפורום כי השקעות קופות הגמל וקרנות הפנסיה בענף הנפט והגז הינו רק 0.3% מסך ההשקעות שלהן. עוד נטען, כי פרסום המסקנות לא פגע באמון המשקיעים - אשר השקיעו 100 מיליון שקל בהנפקת "הכשרת אנרגיה" - שיצאה לגיוס לאחר פרסום המסקנות.



"המאבק הציבורי להעברת רוב הרווחים מהגז הטבעי לציבור יימשך ביתר שאת", אמר הרב מלכיאור. "זהו מאבק צודק והכרחי - ואין בינו לבין טענותיהם של המשקיעים הפרטיים ולא כלום. אנו קוראים להם לחדול ממסע ההסתה שהם מקיימים בימים אלה ולהתמודד באומץ מול תאגידי הגז העושקים אותם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully