וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ אן טריג: צג המגע שפיתחנו מותאם גם לאנדרואיד

גיא גרימלנד

21.12.2010 / 22:07

"עד היום עבדנו רק עם חלונות - אבל יש היום נטבוקים רבים שמבוססים על אנדרואיד"



בסוף חודש אוגוסט דווח ב-themarker כי חברת הסטארט אפ הישראלית אן-טריג (n-trig) מפתחת צג מגע עבור ג'יפאד - טאבלט מחברת גוגל המתחרה באייפד של אפל. היום מאשרת החברה הישראלית את העובדה שבחודשים האחרונים היא התאימה את הטכנולוגיה שלה גם לאנדרואיד.



אן-טריג היא חברה שעד כה זוהתה עם . ענקית התוכנה מרדמונד, אשר משתפת איתה פעולה ומאפשרת למשתמשים להפעיל את צג המגע שלה על גבי מערכת ההפעלה חלונות 7.



עד היום הוליד שיתוף הפעולה בין השתיים כמה מחשבי מחברת (נטבוק). האחרון שבהם הוא hp slate - מחשב המחברת החדש של hp שעושה שימוש במערכת ההפעלה חלונות 7. אלא שבאן-טריג הבינו לאן נושבת הרוח - כדי להתרחב צריך לפנות גם לאנדרואיד ומערכות הפעלה המובססות על קוד פתוח - וכך היה. השאלה הפתוחה עדיין היא האם ומתי תכריז אן-טריג על תמיכה גם במערכת הפעלה כרום os.




לני אנגלהרט, סמנכ"ל שיווק באן-טריג, אמר בשיחה עם themarker כי מדובר בצעד מתבקש. "עד היום אן-טריג התעסקה בחלונות. אבל יש היום מחשבי מחברת רבים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. לכן התאמנו את הטכנולוגיה שלנו גם אליה. היתרון מבחינתנו הוא שאנחנו מאפשרים לספק גם עט ולא רק צג מגע. במחשבי מחברת אין מקלדת ולכן הם לא כל כך מתאימים לשוק העסקי".



"העובדה שהמחשבים יהיו מבוססים על אנדרואיד עם עט של אן-טריג תאפשר ליצרניות המחשבים לפנות גם לשוק העסקי. למעשה אנחנו מספקים את אותה חומרה ליצרניות המחשבים הכוללות מערכת הפעלה אנדרואיד. שינינו את הדרייברים אבל החומרה והחיישנים נשארו אותו דבר". אנגלהרט מציין כי כרגע אן-טריג מבצעת ארבעה פרויקטי אנדרואיד עם חברות שלא ניתן לחשוף את שמן. "מדובר במחשבי נטבוקים עם מסכי 7, 10 ואף יותר. הם יושקו במחצית הראשונה של 2010".



לדבריו, "מיקרוסופט אמנם השקיעה בנו אבל יש לה צד של משקיף. היא לא קובעת מדיניות. אנחנו בוחנים לתמוך במערכות הפעלה נוספות בקוד פתוח. כיום אנחנו תומכים במחשבי אובונטו ומיגו של אינטל. התחזית היא ששוק האנדרואיד יהיה גדול יותר משוק מחשבי הלוח. מצד אחד, לאנדרואיד יש יתרונות - הרבה אפליקציות בסגנון של אפל, אפליקציות שממוקדות בצרכן הסופי. מצד שני לחלונות 7 יש קשר חזק עם תוכנות האופיס המשרתות את הצד העסקי. משמעות ההכרזה שלנו שאנחנו תומכים באנדרואיד היא שאנחנו נשארים במגרש הקודם אבל חודרים למגרשים חדשים".



באוגוסט האחרון נחשף ב-themarekr כי אן-טריג משתפת פעולה עם חברת הסלולר הטייוואנית htc. יכול להיות שאחד ממכשירי הטאבלטים החדשים של htc יהיה מבוסס על אנדרואיד ואן-טריג.



אן-טריג נוסדה ב-1999 על ידי ד"ר מאיר מורג, היא מנוהלת על ידי עמיחי בן-דוד ומעסיקה כ-120 עובדים. לפי חברת המחקר ivc אונליין, עד כה גייסה החברה 74.1 מיליון דולר. מאז הקמתה עברה אן-טריג לא מעט שינויים, ולמעשה אפשר לומר שהיא נולדה מחדש ב-2006, משום שאז היא החלה לעסוק בצגי מגע למחשבים. עד כה חתמה החברה על הסכמים עם כמה יצרניות מחשבים ניידים, בהן דל, hp, לנובו וטושיבה.



בן דוד אמר בעבר ל-themarker כי הוא מעוניין להנפיק את החברה בנאסד"ק. עם משקיעיה נמנים קרנות ההשקעה קינן פרטנרס, אוורגרין, אורום ונצ'רס של מוריס קהאן, צ'לנג'ר של בנג'י קהאן, מרינר, taf, קסניה ופלנוס.



דו"ח של פלנוס חשף כי ההכנסות הצפויות של אן-טריג ב-2009 הן כ-41 מיליון דולר. ב-2010 צפויות הכנסות החברה להיות גבוהות הרבה יותר, אך לא ידוע בכמה. בחודש שעבר חשפנו כי אן-טריג נמצאת במהלך גיוס הון של כ-30 מיליון דולר, מתוכם 21 מיליון דולר כבר גויסו, חלקם מסיליקון ואלי בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully