וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב אישרה חוקי נייטרליות הרשת

סוכנויות הידיעות

21.12.2010 / 22:04

הכללים השנויים במחלוקת אושרו ברוב של שלושה תומכים מול שני מתנגדים, לאחר שנה של דיונים



נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (fcc) אישרה היום את החוקים השנויים במחלוקת לנייטרליות רשת, שנועדו למנוע התערבות של ספקיות האינטרנט בחסימת תכנים מסויימים כמו הורדות, מקץ שנה של דיונים קדחתניים.



החוקים החדשים יאסרו על חברות האינטרנט חסימת גישה של משתמשים לתכנים חוקיים, במטרה להבטיח שיוכלו לגלוש לכל אתר שירצו ללא שינוי בתנאי החיבור שלהם. החוקים אושרו ברוב של 3 תומכים מול 2 מתנגדים ומהווים ניצחון חשוב ליו"ר ה-fcc ג'וליוס ג'נצ'ובסקי. עם זאת, ההצבעה עברה רק בתמיכתם של שלושת הדמוקרטים במועצת ה-fcc ובהתנגדות הרפובליקאים, שטענו כי מדובר ברגולציה לא נחוצה.



במסגרת החוקים החדשים, חברות אינטרנט וטלפוניה כמו at&t וקומקאסט לא יוכלו לחסום את הגישה לשירותים אינטרנטיים מתחרים כמו שירותי טלפון באינטרנט או אתרים כמו גוגל ונטפליקס. ללא החוקים החדשים, טענו תומכיהם, חברה כמו קומקאסט תוכל לחסום הורדות סרטים בנטפליקס, או לאלץ את נטפליקס לשלם עמלה תמורת הזכות להשתמש בשירות.



"לאף גוף לא צריך להיות את הכוח לבחור מנצחים ומפסידים באינטרנט", טען ג'נצ'ובסקי היום. עם זאת, מבקרי ההצעה טענו כי האינטרנט כיום הוא חופשי ופתוח והזהירו כי הרגולציות החדשות עשויות לייקר את עלויות הגלישה ולהוביל למחירים גבוהים יותר עבור הצרכנים. "שום דבר לא שבור באינטרנט, שצריך לתקן אותו", טען רוברט מקדואל, אחד משני הרפובליקאים החברים ב-fcc, שהצביע נגד הצעה.



עם זאת, ארגונים להגנת הצרכן גינו את חוקי נייטרליות הרשת החדשים וטענו כי ההצעה שאושרה מלאה בפרצות, חלשה ולא תסייע לצרכנים. למרות שהחוקים החדשים אוסרים על חברות האינטרנט לחסום את הגישה לשירותים שעשויים לפגוע בהכנסותיהן משירותים אחרים, הוא מעניק להן חופש רב בניהול המידע והטיפול בתנועה חזקה של גולשים - כל עוד הן מדווחות על צעדיהן. כמו כן, החוקים החדשים אינם תקפים כלפי ספקיות האינטרנט הסלולרי, פרצה שלדברי מומחים להגנת הצרכן הופכת את החוקים החדשים ל"נייטרליות רשת מזויפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully