וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון אישרה: שת"פ עם מפעילים וירטואלים

אמיתי זיו

21.12.2010 / 22:21

היסטוריה בשוק הסלולר בישראל: דירקטוריון פלאפון אישר חתימה על הסכם עם מפעילת סלולר וירטואלית. הלקוחות הראשונים: רמי לוי ושלמה שמלצר

התחרות בסלולר מעולם לא היתה קרובה יותר. דירקטוריון פלאפון התכנס הערב (שלישי) לישיבה ארוכה ואישר חתימת הסכם עם מפעילת סלולר וירטואלית (MVNO). פלאפון תחתום על הסכם אירוח MVNO עם רמי לוי וחברת Free-טלקום של שלמה שמלצר.

עדיין לא ברור אם החברות הולכות לפעילות נפרדת או לפעילות משותפת, היות ולרמי לוי יש מותג מוכר ופריסה קמעונית רחבה, ול-Free-טלקום יש מותג שיחות טלפון, מערכת בילינג וידע טכנולוגי להקמת פעילות סלולר וירטואלית. שמלצר ורמי לוי משתפים פעולה כבר בתחום הביטוח. מנגד, רמי לוי מתכוון לפעול בשוק כרטיסי החיוג והשיחות המוזלות, ואילו Free-טלקום מתעניינת בשוק הפרימיום.

המשמעות של הסכם כזה היא אדירה. ראשית, יש לצפות שתוך מספר חודשים, כבר בחציון הראשון של 2011, תהיה מתחרה נוספת בשוק הסלולר המקומי - מתחרה שהולכת לשחק בגזרת מחיר. שנית, הסכם MVNO מהווה פריצת סכר, וכפי הנראה ימהרו כעת חברות הסלולר המתחרות לחתום הסכמים עם מפעילות סלולר אחרות, על מנת לא לאבד נתחי שוק.

חברות רבות ממתינות להצטרף לשוק הסלולר במודל וירטואלי: הום-סנטר, איתוראן, המשביר לצרכן, רשת אלון ואחרות. פלאפון הוזכרה מספר פעמים כמועמדת הראשונה לחתום הסכם MVNO היות ונתח השוק שלה קטן במעט משל המתחרות, וגם משום שהחברה השיקה לפני פחות משנתיים רשת חדשה שעוד ניתן לאכלס אותה בהרבה לקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully