וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נגד גוגל: שוקלת לאלץ את ענקית האינטרנט להשתתף במימון רשתות התקשורת

סוכנויות הידיעות

21.12.2010 / 22:37

שר התעשייה הצרפתי: "ספקיות התכנים שולטות בחלק ניכר מהשוק אך לא תורמות לתחזוק הרשתות"



ממשלת צרפת שוקלת לאלץ ענקיות אינטרנט כמו להשתתף במימון רשתות התקשורת במדינה - כך אמר היום שר התעשייה הצרפתי, אריק בסון, שטען כי גוגל וספקיות התכנים ברשת לא תורמות מספיק לתחזוקה של רשתות הטלקום במדינה בהן הן פועלות.



"החברות האלה פועלות ממדינות זרות, לא משלמות מסים בצרפת ובמקביל שולטות בחלקים דומיננטיים בשוק הצרפתי. גוגל, למשל, שולטת ב-90% משוק הפרסום המקוון בצרפת, מבלי לשלם מסים בצרפת ומבלי לשלם למפעילות רשת". הכלכלה הדיגיטלית מתפתחת הודות להשקעות של מפעילי הרשתות", אמר בסון, שציין כי הממשלה תקים ועדה שתבחן את האפשרות למסות את ספקיות התכנים באינטרנט, בשיתוף עם חלק מחברות האינטרנט.




"המטרה היא שחברות שמספקות שירותים שמפעילים חלק ניכר מהרשתות שלנו יתרמו לפיתוחן ותחזוקן של אותן רשתות", אמר בסון. דבריו של בסון הגיעו על רקע תלונות שהשמיעו לאחרונה חלק ממפעילות הטלקום הגדולות באירופה, שנאלצות להגדיל את השקעותיהן בתחזוק רשתות וחיזוקן בעקבות הצמיחה בשירותים מקוונים כמו יו-טיוב, אתר שיתוף הקבצים השייך לגוגל.



הסנאט הצרפתי אישר בתחילת החודש הצעה לפיה צרפת תטיל מס על פרסום מקוון החל משנת 2011. במסגרת ההצעה, שכונתה "מס גוגל", חברות המוכרות שטחי פרסום מקוון יידרשו לשלם מס של 1% על כל מודעה מקוונת, למרות התנגדותם של המפרסמים בצרפת שטענו כי המס החדש ישפיע לשלילה על כלכלת המדינה - מאחר שחברות צרפתיות ייאלצו לקצץ בתקציבי הפרסום והכנסותיהן עשויות להיפגע כתוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully